Zondag 5 juni van St Mary naar West Glacier

5 juni 2016 - West Glacier, Montana, Verenigde Staten

Zondag 5 juni. Van St Mary (Glacier Park east) naar West Glacier
Gisteren avond hebben onze planning nog eens goed bekeken. Plan was om vandaag zuidelijk te rijden, verder de USA in naar Yellowstone. We zijn hier in 2009 ook geweest en vonden het prachtig. Maar we merken ook dat we tot nu toe elke dag ergens anders slapen, veel rijden en daarmee natuurlijk ook veel zien, maar dat het ook wel hard werken is. Vanaf Glacier NP waar we nu zijn is het zo'n 750 km rijden naar noord Yellowstone, het park zelf is een paar honderd km groot en dan weer 750 km terug tot west Glacier NP. Totaal bijna 1800 km. Dat voor 3 nachtjes daar, plus 2 onderweg. Sinds 2 dagen is het hier prachtig weer en in Yellowstone minder mooi. We komen tot de conclusie dat het ook wel fijn is om rustiger aan te doen en besluiten Yellowstone over te slaan. Dus vanmorgen uitgeslapen (toch gewoon 8:00 wakker hoor) ontbeten in de zon en daarna opnieuw 10 km de going to the sun road opgereden in de hoop nog beren te zien. Helaas niet dus op pad naar onze nieuwe volgende slaapplek. We gaan vandaag naar de westkant van dit nationale park, west Glacier geheten.... Daar zouden we anders komen op de terug weg van Yellowstone, maar nu zijn we daar veel eerder, er is ook nog genoeg te zien en hebben we wel alle tijd van de wereld. De afstand is een kleine 200 km. We rijden over een mooi weg net op de rand van prairie (links) en de bergen (rechts). Het enige stadje van betekenis wat we passeren is Browning, duidelijk in het gebied van de indianen. Het stadje oogt armoedig, veel trailers en slecht onderhouden huizen. Ook geen USA vlaggen aan de huizen wat je in welvarender gebied veel meer ziet. Wat een verschillen. We rijden verder westelijk over highway 2 en aanschouwen een tijdje wat de mensen van hier op een zondag doen: op een parkeerplaats vlak bij de wildstromende rivier worden 10tallen rubberboten volgepakt met mensen, hengels, eten en drinken. Een riverraft, fish and eat trip. Leuk om te zien hoe iedereen samenwerkt en de boten stuk voor stuk gevuld worden. Dan rijden we door tot west Glacier waar we een plekje krijgen op de KOA camping. Een luxe camping met zwembad, hottubs en nog belangrijker: wasmachines. We boeken hier 2 nachten en krijgen de derde er gratis bij. We zullen zien of we er dan nog zijn. Vanavond gaan we de verdere reis opnieuw bekijken. Maar voor nu is het prima hier. Gezien het nu zo'n 30 graden is gaan we lekker een paar uur bij het zwembad hangen. Heerlijk, ook dat is vakantie. Dan de was wassen en koken. Vanavond gaan we lekker stoken en marshmallows eten. Net echt op vakantie!!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tom k:
    6 juni 2016
    Hee M&M,

Leuk om jullie te volgen!
    Grappig om te lezen dat alle delen van de usa zoveel verschillen van elkaar.
    Zo te zien hebben jullie wel beren gezien! Misschien moet ik ook maar eens richting canada.

Geniet er nog van! Nog een aantal weken te gaan.

Groetjes Tom
  2. Han en Nellie:
    7 juni 2016
    Groot gelijk dat jullie besloten hebben dat hele stuk niet te rijden.
    Het is niet de eerste keer voor jullie, Yellowstone, dat scheelt.