Dinsdag 25 april: camping dag = rustig aan dag.

25 april 2023 - Madrid, Spanje

Ofwel zoals schoonzus Rien zegt: LTD, lamme takken dag.

Natuurlijk moet er wel eea gedaan worden maar niets hoeft. Na t uitslapen (doen we trouwens bijna elke dag, behalve als we een stuk moeten rijden) gaan we op ons gemak douchen en ontbijten. We moeten wel vandaag nog boodschappen doen, want de kast en koelkast zijn nu wel bijna leeg. Op een paar km afstand is er een Hypercor, dat lijkt het meest op een supermarkt. Als we de auto eronder parkeren zie we alleen een hele grote Cortez Inglez. Een soort Bijenkorf met veel sjieke spullen. Dus daar lopen we even rond.  MAar na enig gezoek lijkt ergens in een hoekje op de 1e etage ook een flinke supermarkt te zitten. Dus we kunnen toch onze voorraad weer aanvullen.

De verdere middag zitten weg lekker op de camping, in de schaduw, want het zonnetje schijnt goed en de lucht is knalblauw. Ook kijken we vast naar een nieuwe camping, liefst aan zee,aan de Costa Blanca ter hoogte van Alicante en Benidorm. Dat valt een beetje tegen. Niet zo heel veel campings daar echt aan zee,en tot onze verbazing voor komend weekend al heel veel volgeboekt. Hebben de Spanjaarden een feestweekend? Zijn  er in deze meivakantie toch veel Nederlanders richting de zon gegaan? Op de camping in Madrid valt wel op dat er nu flink wat Nederlandse campers staan, ook met gezinnen.  In Baskenland nauwelijks Nederlanders gezien. Nou ja….groot gelijk, wij zochten ook de zon op. Uiteindelijk een camping geboekt in Benidorm zelf, op 1,5 km van zee. Kunnen we alvast kijken of wij daar over wat jaartjes willen overwinteren tussen de Hollanders (grapje). En verder deden we lekker niets meer dan boekje lezen , spelletje spelen op de camping. Heerlijk,deze dagen mogen er nog meer volgen anders komen we met alle steden op ons lijstje nog moe terug!