Woensdag 15 Februari: Kalbarri en omgeving

15 februari 2017 - Kalbarri, Australië

Ca 40 km
Plan voor vandaag was om het Kalbarri nationale park te bezoeken en een aantal trails te lopen tussen, door en langs de rode rotsen en gorges. Helaas kwamen we er gisterenavond achter dat de toegangsweg tot een groot deel van het park wegens nieuwe wegaanleg gesloten is en dat dat dus niet mogelijk is. Gelukkig bestaat het park uit nog een deel namelijk het coastal (kust) gedeelte. Dit zijn een aantal aparte uitzichtpunten en korte trails langs de rotskust. We starten bij de natural bridge en lopen de 500 meter naar het uitzichtpunt.  Niet ver, maar het is pal in de zon en het stikt er van de kleine vliegjes die liefst op je ogen en oren lijken te gaan zitten. Toch zetten we stug door en gaan ook nog naar Island Rock.    De uitzichten zijn prachtig.  Wandelen door een kloofDe volgende stop is bij Pot Alley waar  je door een kloof naar beneden kunt lopen en bij een klein baaitje tussen de rode rotsen komt. Hier gelukkig minder vliegjes.... we zitten er een tijdje te genieten van het uitzicht met de voetjes in het water. De laatste stop is bij Red Bluff: het hoogste punt met een uitzicht over meerdere baaien en het dorp Kalbarri. Er staan borden met uitleg over het Nederlandse schip de Suytdorp wat, onderweg naar Indië, hier gestrand is in 1720. Dan wordt het tijd om te snorkelen, dat gaan we doen bij de Bleu Holes, een stukje  zee wat net achter een hoger rif ligt aan het strand. Daar is de zee iets rustiger, dus is snorkelen wel mogelijk. We zien al een boel visjes: een papagaaivis, kleine zebravisjes en oranjegestreepte visjes.  Als we aankomen zijn er nog twee anderen maar al snel hebben we het hele strand voor ons alleen. Dat voelt wel bijzonder. Na een uurtje rijden we terug naar het dorp en eten een broodje in het park bij Chinamens Beach, daar waar de Murchinson rivier uitkomt in de oceaan. We krijgen re gezelschap van een paar grijs/roze papagaaien. Het is inmiddels wel flink warm, maar met de wind merk je er minder van, en dus ook niet dat je steeds opnieuw moet smeren........ rode schouders, knieën en voeten zijn helaas het gevolg.... na de lunch nog ff naar de supermarkt en dan op naar de camping voor een rustig middagje bij de camper / zwembad. Het is tenslotte vakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Han en Nellie:
    15 februari 2017
    Wat een mooie dag.
    Wat heerlijk gedoken.
    Jullie hebben wel zomer he!
  2. Ellis:
    16 februari 2017
    Ha Meiden, zo te lezen hebben jullie het goed! Veel te zien en alles op zijn tijd. 30 graden is wel een overgang met hier, maar bij ons schijnt ook de zon, alleen minder warm.
    Erg mooie foto's. En jullie camper ziet er ook leuk uit. Ik wil van binnen ook graag een picture, ik wil alles zien. Zou dat kunnen?
    Het is leuk jullie zo te volgen! Tot de volgende keer.