Woensdag 8 juni Van West Glacier naar Fort Steele, Canada

8 juni 2016 - Fort Steele, Canada

Woensdag 8 juni. Van West Glacier naar Fort Steele, Canada
Na een paar rustige dagen bij west Glacier rijden we vandaag weer verder, ofwel: terug, want we gaan weer richting Canada. Via Columbia falls (waar we de waterval echt niet kunnen vinden) rijden we naar Whitefish. Dit is een grotere plaats met een flinke supermarkt en dat is net wat we nodig hadden. Weinig vers meer in de koelkast en ook de rest van de voorraad is uitgeput. Dus laden we ons karretje hier maar vol want de USA is overal goedkoper in dan Canada. Dus met volle koelkast en tank rijden we weer verder.  We lopen nog even door "mainstreet" met van die leuke houten kneuterige winkeltjes en maken onze laatste US dollars op aan een caramelcoffee.
Inmiddels is het alweer na 12 uur. Wat gaat de tijd toch snel. De afstand van vandaag is zo'n 250 km dus we hadden bedacht dat we in Fort Steele het  heritage museum konden zien en misschien ook nog wel Cranbrook (treinen museum voor Marian) echter de weg is prima, maar we vorderen maar traag ( achter een tractor, grensovergang, lunchpauze bij een meer) dus het is al bijna 16:00 voordat we bij Fort Steele aankomen en het museum blijkt om 16:00 te sluiten sluit. Ach dan maar lekker naar de camping die ernaast ligt. Zijn we morgen de eerste gasten! Marian maakt een heerlijke oranje chicken met nasi. Mmmmmm en als toetje een Apple-kaneel muffin, die we delen, want in je ééntje is wel erg veel.

1. Gertie:
    9 juni 2016
    Hoi, Ik ben weer helemaal bij. Wat hebben jullie toch een ge-wel-di-ge !!! vakantie. wat jullie allemaal meemaken en tegenkomen. En dan nog die mooie foto's.Het is ongelooflijk. Die blog is erg leuk geschreven, je waant je er zelf bij! Geniet er nog van, pas goed op elkaar. lfs