Zaterdag 18 maart. Van platte land naar de stad!

18 maart 2017 - Main Beach, Australië

Vanmorgen laat op pad, gewoon omdat we niet eerder wakker waren!
We gaan het dorp Byron Bay bekijken. Een erg druk bezochte plaats door veel jonge vakantie gangers. Dus we halen de leeftijd enorm omhoog. Er is hier heel veel strand en er wordt dagelijks gesurft. In het dorp lopen dan ook veel mensen in badkleding met een surfplank onder de arm.
We starten op een schiereiland bij de vuurtoren. Het is er druk. Dat is even wennen voor ons. We moeten verder om parkeren en lopen terug de berg omhoog. Dit eiland is het meest oostelijke punt van Australië. In het westen was het westelijke puntje bij Shark Bay, daar zijn we ook geweest.
Het uitzicht vanaf dit punt is enorm je kunt twee mooie stranden zien liggen en kilometers blauwe zee. De vuurtoren is zelf wit en steekt mooi af in dit plaatje. Natuurlijk weer een mooie koffie break plek gevonden.
In de middag lopen door het dorp met de vele winkeltjes, barretjes en restaurants. Het is er gezellig druk. En we hebben voor het eerst een ijsje uit een bakje gegeten. Waterijs hebben al genoeg op. Maar schepijs nog niet!
We winkelen wat en kopen de plaatselijke kruidvat leeg. Na 5 weken zijn de toiletspullen op! Maar hier kan je alles kopen en het meeste nog dezelfde merken ook! We kijken nog even naar de surfers op het strand en lunchen op een terras. Het weer is heerlijk en we kijken onze ogen uit naar de kleurrijke figuren die hier rondlopen. Het is een beetje hippie achtig, ook de inhoud van de winkels.
In de middag rijden we het dorp uit en bekijken het bergdorpje Bangalow. Dit stond in het boek, als mooi. Dat is het ook, maar gisteren zagen de dorpen er net zo uit op het platteland.
We rijden de staat New South Wales uit en komen in Queensland meteen in een totaal andere omgeving terecht. Het is stedelijk en er staat hoogbouw.
Dit gebied ligt 100 km onder Brisbane en heet de Gold Coast. Plaatsen heten hier bv. Miami en zo ziet het er ook uit. Veel mooie huizen aan kanalen en torenflats. Hier gaat half Australië op vakantie in het hoog seizoen en zijn de parken zoals Seaworld en  Movieworld.
Leuk om te zien, maar lang gaan we hier niet blijven.
We kamperen tussen de hoge flats aan zee en horen naast de rare vogels ook continu verkeer....  Ik mis de natuur nu al!
Maar wel weer een nieuwe ervaring!

1. Han en Nellie:
    19 maart 2017
    Wat een shock na die mooie natuur he.
    Snel weg uit de stad en dan weer de natuur in.
    Sympathiek dat het Kruidvat in dit verhaal voorkomt.
  2. Anja Rooijackers:
    23 maart 2017
    Oh wat lekker om jullie weer in zomerkleding te zien. Toch beter. En ach, na de drukke stad weet je dadelijk de natuur weer meer waarderen.