Zaterdag 28 mei. Van Edmonton naar Hinton

28 mei 2016 - Hinton, Canada

Zaterdag 28 mei  Van Edmonton naar Hinton, net voor de Ricky Mountains
Vanmorgen alweer iets langer geslapen en tegen half negen nog een keer ontbijt met wafels in het hotel. Tegen 11 uur worden we opgepikt door Canadream om onze camper op te halen. Het echte avontuur gaat beginnen. De eerste stop is bij de Walmart om allerlei spullen en eten in te slaan. We gaan tenslotte de "wildernis" in (samen met al die andere toeristen......) Inmiddels is het al halverwege de middag en we moeten nog een stukje rijden dus we zetten er vaart in. Wij hoeven alleen maar highway 16 te volgen en dan komen wij uit bij de camping. Hoe verder we van de stad af rijden hoe rustiger het wordt. De weg is prima, de omgeving mooi groen en in de verte komen de bergen steeds dichterbij. Prachtig. Nog niet veel wild hier, twee hertjes, maar er zal nog veel volgen. Begin van de avond komen we aan op camping JasperGates en installeren de camper. Eerst nog ff eten in Hinton en dan alles uitpakken, een plekje geven en lekker het bed in.

1. Han en Nellie:
    30 mei 2016
    In gedachten zie ik de weg met de herten en al het andere vee zo voor me, wat heerlijk weer.
    De Walmart, fijne winkel.
    Hier onweer en heel veel regen, goed voor de tuin, niet goed voor Han, die net met Joep binnenkomt.