Zaterdag 9 november Cocoa beach en st. Augustine

9 november 2019 - St. Augustine, Verenigde Staten

Vanmorgen is onze dag niet zo goed begonnen. Marian kreeg blaasklachten en deze gingen helaas niet over maar zette door tot een fikse blaasontsteking.

Dus afhankelijk van toilet en dat is niet handig als je rond reist. We kwamen niet verder dan van de hotelkamer naar de lobby en 1  1/2 km verder met de auto bij de pier van Cocoa beach. Daar hebben we uren gezeten en gekeken naar het strand, de surfers en de beach volleyballers op 10 meter van de wc. En heel veel gedronken... Gelukkig was het wel heerlijk weer.

Het was niet fijn om dichtbij een wc te moeten zijn, maar op deze plek zou menig Nederlander op dit moment graag willen vertoeven, 30 graden, zon en zee.

Daarna toen de antibiotica (die we gelukkig bij ons hadden) ging werken, konden we op het strand gaan liggen, iets verder van de wc vandaan.

Om 14 uur was het meeste leed geleden en konden we eindelijk op weg om aan ons plan voor vandaag te beginnen. Eerst naar de supermarkt brood voor de lunch halen en daarna iets noordelijker picknicken bij een inham aan zee. Tijdens de lunch zwommen er verschillende dolfijnen voorbij. Heel gaaf!

We hebben een rondje door het natuurpark van Merritt island gereden en hebben heel veel verschillende vogels gezien waaronder een arend, watervogels en reigers in alle maten en kleuren. De alligators hebben we deze keer niet gespot. Misschien hebben zij ons wel gezien??? Ze zeggen namelijk hier, als jij er 1 ziet, zien er 20 jou!

Daarna nog een flinke tocht in de namiddag van 160 km om in Saint Augustine te komen, met zo nu en dan een wc pauze. Het is al vroeg donker hier; 17.45 uur. Dus kwamen in het donker aan in het stadje.

Jan en Gerry hadden al in gecheckt en wachten op ons in de stad om samen een hapje te eten.

Saint Augustine is het oudste stadje van Amerika waar de Spanjaarden rond 1500 aan land kwamen en er een stad bouwde. Het stadje is goed bewaard gebleven en het is erg knus met leuke straatjes met oude pandjes en ballonnetjes met vele restaurantjes en winkeltjes. Jammer dat het al donker is. Morgen maar eens de stad in daglicht bekijken.

We hebben gezellig en lekker gegeten. De porties waren wel voor de hele week en konden we nog niet voor de helft op.

Het is hier fris in de avond. We missen onze trui als we terug naar het hotel lopen. Morgen maar wat warmer aankleden......