Dinsdag 10 juni: Boothbay naar Salem ( staat Massachussetts)

10 juni 2014 - Salem, Massachusetts, Verenigde Staten

Onze uitrustdag tijdens de vakantie zit er weer op en we verlaten ons mooie stekje aan het water. Inmiddels door dat we eb en vloed hebben gezien, weten we dat het direct een uitloper van de zee is. Zeer verrassend omdat het een meertje leek, maar plots liep het leeg???  We gaan op naar het zuiden om over zes dagen in New York te eindigen. In deze staat Maine bezoeken we nog een havenplaatsje Ogunquit. Daar hebben ze mooie stranden, maar het weer zit vandaag niet mee. De ochtend is nog droog 23 graden en wisselend bewolkt maar het waait flink, geen strandweer dus.
We wandelen over een lang schiereiland wat vooral uit strand bestaat en daarna lopen we door het winkelstraatje en lunchen in het dorp. Het blijven kneuterige dorpjes met houten huisjes direct aan zee. Mooie plekjes op te wonen.
In de middag komen de buien op ons dak en besluiten om te gaan winkelen in het walhalla van Maine: Kittery outlet shopping centrum. Een lange straat vol met meerdere outlet shopping centra op een kilometer. Winkels met alle kleding merken die je maar kunt bedenken! Als je het hier niet meer vindt, vindt je het nergens!
Dus twee vrouwen op pad, de middag is snel om en de camper wordt zo vanzelf voller. O ja, alles moet ook nog mee naar huis.... een probleem voor later! We bezoeken de favoriete starbucks en drinken koffie met nootmuskaat, een beetje vreemd, de volgende keer wordt het weer kaneel. ( ps verkeerde potje kruiden vast gepakt).
We rijden de staat Maine uit en komen wederom nog een keertje een klein stukje door de staat New Hampshire, een uitloper van 25 km breed, ligt aan de kust. Dus snel komen we in de volgende staat: Massachusetts. Daar kamperen we net boven de grote stad Boston op een wat rare camping die zeer moeilijk te vinden was, zelfs met de tomtom. Een groot parkeerterrein direct aan de jachthaven. We hebben een geweldig uitzicht met vele bootjes en een vuurtoren, maar staan ongezellig in een rijtje met andere campers. Maar voor een nachtje is dit wel grappig. Zo dicht bij zee slaap je nergens.... De zee is op 5 meter!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade