Woensdag 11 juni: van Salem naar Middleboro met een bezoek aan Boston

11 juni 2014 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd opgestaan want we willen vandaag graag de grote stad Boston bezoeken. Plan is om de camper ergens aande rand van de stad te parkeren en dan met het openbaar vervoer naar het centrum te gaan. Echter...... Dat verloopt niet helemaal volgens plan vandaag. Er lopen heeeeel veeel wegen en snelwegen door en om Boston en het is vreselijk druk. Met de grote camper is het lastig rijden zo. We letten goed op, maar uiteindelijk staan we ineens hartje Boston met dat bakbeest. Ai, dat was nou niet helemaal de bedoeling.  In Boston zelf zijn veel parkeergarages maar daar zijn we iets te groot voor. Dan maar weer Boston uit. De eerste kilometers zijn er wel parkeerplaatsen (bijvoorbeeld bij winkelcentra) maar daar mag je maar  enkele uren staan. En een auto valt niet op maar zo'n camper wel. Dus maar weer verder. Uiteindelijk vinden we 8 km verderop een grote parkeerplaats bij een station. Het is inmiddels al wel 12 uur. We hebben zo'n 3 uur gezocht. Balen! Met de metro zijn we binnen 15 minuten in het centrum.
We lopen de "freedomtrail". Dit is een route van 4 km die dwars door de stad loopt en langs allerlei mooie punten voert. We beginnen in oud Boston waar tussen de hoge gebouwen nog een aantal authentieke panden staat uit de begin tijd van de stad. We komen langs de old school,  de Faneuil Hall (oude markthallen) de old church en een oude begraafplaats op copps hill. (Uit 1660). Hier staan van die uit stenen platen graven zoals je dat vaak ziet in "horrorfilms". gelukkig blijft het nu verder rustig op de begraafplaats. Na het oversteken van de charleston bridge komen we in de wijk Charlestown. Daar is de marine haven. Het vlaggeschip van de navy, de USS contstitution, ligt daar afgemeerd. Wij lopen even door de haven en nemen dan de watertaxi terug naar long wharf, terug naar het centrum. Daar is het druk, veel winkeltjes, restaurants. Zakenlui en toeristen lopen dwars door elkaar.
Ons volgende doel is de oude bar van "cheers" (uit de TV serie) zien. Nu we toch hier zijn.... Het is nog steeds een bar/restaurant en natuurlijk hangen er veel foto's van de TVserie. Maar het is ook gewoon nog een bar waar de bostonians na hun werk ff wat gaan drinken. Grappig.
Ook al was ons dagje Boston relatief kort we hebben toch heel veel kunnen zien. Met de metro pikken we camper weer op en mogen weer dwars door Boston (dit keer gelukkig via de snelweg) naar het zuiden want we willen naar een camping tussen Boston en CapeCod, onze volgende bestemming. Het blijft rijden voor vergevorderden, maar Marian rijdt de camper er (redelijk) relexed doorheen. Tegen 8 uur komen we aan bij de camping waar een vriendelijke meneer ons een plekje toewijst. Aangezien het al laat is hebben we geen zin meer om te koken en gaanwe uit eten. Vlak bij de camping ontdekken we Davy's Diner. Geweldig een"diner" rechtsstreeks uit de sixties met glimmend rode banken, geblokte vloer en oude LP's tegen de muur. alsof je binnengelopen bent bij de serie Happy Days en the Fonz hier zo de hoek omkomt. We bestellen er een hamburger die heerlijk is. Dit was echt het leukste restaurant van de hele USA