Maandag 9 juni: Boothbay Harbour Maine

9 juni 2014 - Boothbay, Maine, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker uitgeslapen en pas rond 9:00 uur uit bed geklommen. (We klimmen trouwens letterlijk in en uit bed omdat het nogal hoog is, maar met een opstapje van 5$ Van de walmart wordt het een stuk makkelijker voor ons oudjes....
Na een ontbijtje met uitzicht op zee en een rondje appen met de kuijpers familie gaan we even de omgeving bekijken. We rijden naar het dorpje Boothbay Harbour en stoppen even bij de brug naar het schiereilandje wat daaraan vastzit. Er is een pier waar allerlei materiaal van de kreeftenvissers ligt uitgestald. Ook is er iemand kreeften in een grote bak aan het doen. Wat een grote scharen hebben die. We rijden een klein rondje over het schiereiland. Helaas kun je bijna nergens even parkeren, allemaal privehuisjes en strandjes. Hier komen de dure lui in de zomer. Wat een gave huizen met je eigen privepier in de oceaan. Daarna parkeren we in het dorpje zelf en lopen richting de haven. Daar vertrekt net een boot voor een haventoer van een uur. Dus nog snel ff koffie halen en dan gaan we meteen mee. We varen langs prachtige panden en vuurtorentjes en allerlei kleine eilandjes met namen als mouse island en squirrel island. Rond half 2 komen we van de boot af en gaan lunchen bij de lobster dock, een plaatselijk beroemd restaurant. Eerst vragen we wat nou die beroemde "lobsterroll"  precies inhoud en bestellen er dan maar één. Kost 16 dollar en volgens de mevrouw rijkelijk belegd dus dan delen we wel anders is het zo veel. Die befaamde lobsterroll blijkt een lullig klein broodje te zijn met kreeftblokjes met wat mayo. Het smaakt een beetje als krab maar dan iets meer "chewy". Het smaakt wel, maar delicatesse? Dat valt wel mee vinden wij. Dan wandelen we terug naar het dorpje zelf over de voetgangersbrug. Daar staat een leuk houten huisje op wat nog te koop is ook. Maar helaas geen goede investering voor ons (800.000$ voor een houten keetje op palen van 5x5 meter. Maar toegeven het ligt er subliem zo midden in de haven) we kijken nog even rond bij de winkeltjes en rijden dan terug naar de camping. daar strijken we neer bij ons mooie uitzicht en doen lekker niets. 's Avonds stoken we ons kampvuur nog maar een lekker op om marshmellow (en liefst ook zoveel mogelijk steekvliegjes)  te roosteren.

1. Tom k:
    10 juni 2014
    Hee m&m,

Het klinkt allemaal heel relax. Ook mooie foto's!
    Ik had inderdaad verwacht dat het broodje in Amerika toch wel iets groter zou zijn.... maar der zit vast nog wel een plaatselijke Mcdonalds of Denny's!

Geniet ervan!

Groetjes Tom
  2. Marie-josé:
    10 juni 2014
    Natuurlijk zit er weinig kreeft in zo'n broodje, die arme mensen met een hypotheek van 800.000 $ en die zuinige ollanders delen weer een broodje. Geniet ervan ladies.