Dinsdag 14 juni van Banff naar Lake Louise

14 juni 2016 - Lake Louise, Canada

Dinsdag 14 Juni Van Banff naar Lake Louise
Vandaag maar een kort ritje en weer terug naar Lake Louise waar we op de "heenweg" al geweest zijn. Het was toen prachtig dus ook nu vast weer de moeite waard. We merken wel dat al het reizen, wandelen, kijken en ervaren flink vermoeiend is, ook al denken we dat we best rustig aan doen. We hadden afgesproken met Jan en Gerry rond half tien aan te rijden maar als Jan om 10:00 uur op de deur klopt van de camper schrikken we allebei wakker. Tjee 10:00 uur, dat gebeurd ons niet gauw. Snel springen we onder de douche en eten een boterham. Een half uur later zijn we op pad. Wij rijden naar Lake Louise over de Bow Valley Parkway ipv over de snelweg, even lang, maar veel mooier. De weg is zo'n 80 km. Voor het eerst komen we terecht in een "bear-jam". Er is een beer gezien en iedereen stopt om foto's te maken, maar dat geeft een flinke opstopping. Maar wel onze 13e beer gezien. Het blijft een belevenis. Een stukje verder stoppen we bij Johnston Canyon, hier hebben we 2 weken geleden nog op de camping geslapen. We lopen toch nog maar een keer de korte trail omhoog naar de waterval. Als we weer verder rijden begint het te snegenen (regen/natte sneeuw) We hadden al het idee dat het niet zo warm was, maar dit is wel brrrrrr........
Tegen 14:00 uur komen we op de Campground, krijgen een plekje, lunchen ff en snel weer op pad om Lake Louise verder te verkennen. Wij willen graag met de gondel de berg op. Dat is de habitat van grizzly's en als je ergens kans maakt om er één te zien is het daar. We stappen in de stoeltjeslift en na 5 minuten zien we iets schuin onder de lift liggen. Ach,  zegt Marielle nog, ze hebben daar voor de toeristen een grote pluche beer neergelegd. Mooi niet dus hè........ Er lag een Grizzly te dutten schuin onder de lift! Echt waar!!!! Boven op de berg is het erg koud (rond t vriespunt) dus lang blijven we niet en gaan weer terug in de lift. Op de terugweg zien we dat de beer wakker is geworden en aan het grazen is in de wei. Het blijft fantastisch om zo'n groot beest te zien en dan nog wel vanuit de lift. Beneden aangekomen begint het ineens ook nog te sneeuwen. Raar hoor ruim een week geleden was het 33 graden en nu een sneeuwbui. Het is een vakantie met uitersten. Het is inmiddels half vijf en we besluiten om nog even naar Moraine Lake te rijden. Ongeveer 2 km voor het meer begint het opnieuw sneeuwen. Maar op het moment dat we de parkeerplaats oprijden houdt het alweer op en zien we zelfs blauwe stukken in de lucht. Wat een raar weer hebben we toch. We genieten nog even van het mooi blauwe Moraine Lake. Ook zijn we getuige van een huwelijk. Melissa en James trouwen op de oever van het meer: dearly beloved, we gather here....etc. Wat een romantische plek om je JAwoord te geven. Wat een geweldige achtergrond en wat fris zo tussen de sneeuwbuitjes door.
We zijn op tijd op de camping terug en doen niet veel meer. Lekker op tijd naar bed. Klinkt al goed.

1. Henriette:
    17 juni 2016
    Inderdaad een vakantie van uitersten! Wat een leuke bechrijvingen , 13 beren op de weg gezien!
  2. Han en Nellie:
    17 juni 2016
    Is mijn verhaal weer niet doorgekomen.
    ik had een heel verhaal gemaakt.
    jullie hebben wel alle soorten weer hè.
    Maar leuk om zo koninklijk te eten met jullie vrienden.gr
  3. Mieke van Deursen Meulensteen:
    17 juni 2016
    Wauw wat een prachtig verhaal weer en niet te geloven wat jullie allemaal zien en meemaken...dromen van beren denk ik...haha...geniet ze nog en veel groetjes, Mieke