Woensdag 15 juni Banff naar Jasper

15 juni 2016 - Jasper, Canada

Woensdag 15 juni Lake Louise naar Jasper
Vanmorgen worden we op tijd wakker van de wekker... Het sneeuwt nog steeds en hier en daar blijft het op de takken liggen..
We starten met de verwarming aan zetten, in de camper is het 7 graden. Dat is wel erg fris om te douchen...
We rijden vandaag voor de tweede maal deze vakantie de Icefield parkweg, een 230 km lange weg door het nationale park met vele hoogte punten.
We hoopte op mooi weer met strak blauwe lucht, maar kregen grijze lucht met vele sneeuwbuien de helft van de dag. Het lijkt meer op wintervakantie dan zomer. Het is erg fris dus de dikste kleding moet aan. Marielle en Gerry hebben zelfs een paar Canadese wanten gekocht en die kon je best aan hebben vandaag!
De uitzichten blijven prachtig ook al hangt hier en daar een dikke grijze wolk.
Onderweg op de bergpassen van 2000 meter hoog is de sneeuw ook blijven liggen en de ook bergen hebben een nieuwe witte laag.
Weer anders dan 2 weken geleden en ook zeker mooi!
We stoppen op mooie plaatsen met mooie uitzichten en wandelen langs een waterval naar beneden naar een rivier.
Natuurlijk pauzeren we bij de gletsjer, maar daar is het weer bar en boos, dus
klimmen we er deze keer niet naar de gletsjer toe maar kijken we lunchend vanuit de camper naar de grote ijsvlakte, buiten is er een sneeuwstorm gaande.
Als we over de helft zijn, wordt het lichter en houdt het op met sneeuwen.
We zien de bergtoppen beter en hier en daar ook een beetje blauw met zon.
Er steek plots een mountain goat met lang wit haar over met een lammetje, gelukkig staan we op tijd stil gaan en genoten van dit schouwspel.
De natuur is echt prachtig, mooie blauwe meren en rivieren en heel veel hoge bergen van meer dan 3500 meter.... Na elke bocht weer een nieuw geweldig plaatje.
Rond 18.30 uur zijn we aan het einde van deze geweldige weg en onze harde schijf is vol, we zijn moe van het kijken.
Ons plaatsje op de camping is gereserveerd en dat is maar goed ook. De 750 plaatsen van deze immense camping in het bos zijn helemaal vol. Er zijn veel meer toeristen onderweg dan ooit tevoren en dat is ook te merken. Onderweg is het stukken drukker dan twee weken geleden. Overal worden bussen leeg gelaten met vooral Aziatische toeristen. Maar ga je 300 meter het bos in, dan is het weer heerlijk rustig! En de natuur even mooi!!!