Dinsdag 25 september: Clearwater Beach en baseball in St Pete

25 september 2018 - Clearwater Beach, Verenigde Staten

Vanmorgen lekker op ons gemak begonnen. Eerst wandelen we naar Pier 60, het middelpunt van Clearwater Beach. De pier steekt een meter of 100 de oceaan in en is vooral populair bij vissers, zowel de mensen als de pelikanen. Beiden hopen ze wat vis te vangen vanaf de pier. Het water is hier een stuk blauw(groen)er dan bij Sanibel. Hier nu gelukkig geen problemen door de

“red tide”. Eind van de ochtend wordt het al snel een stuk warmer, elke dag is het zeker 35 graden. En ook ‘s avonds koelt het maar amper af (28-30 nog) we zijn heeeeel blij dat alle hotels airco hebben. Hoeveel lawaai die ook maken, hij gaat de hele nacht aan. Vanaf de pier zien we nog een school roggen voorbij zwemmen, wat een mooi gezicht. Nooit geweten dat die in zulke grote groepen konden zwemmen (30-40). Terug in het hotel verzamelen we de zwemspullen want eindelijk is het mogelijk om strand EN zee te verkennen. Van het hotel krijgen we handdoeken, parasol en strandstoeltjes mee. Wat een luxe. We luieren een uur of 2-3 op het strand maar langer is niet fijn, ondanks smeren, parasol en af en toe afkoelen in zee is het nog steeds erg warm. Na een verfrissende douche rijden we richting St Petersburg 50 km verderop. We gaan vanavond naar het Honkbal. New York Yankees tegen de Tampa Bay Ray’s. We willen eerst nog een uurtje of 2 de stad verkennen. Er is een hele mooie lange pier en als er nog tijd is ook nog een Dali museum. Helaas is de pier helemaal afgesloten voor verbouwing en voor het museum zijn we natuurlijk te laat zo end van de middag. En rondwandelen zit er ook al niet echt in want de dag eindigt zoals vaak hier met een fikse onweersbui. Dus gebruiken we de tijd maar om rustig wat te eten en zijn om 19 uur bij het stadion. Net op tijd om te zien hoe iedereen stilstaat bij het spelen van het volkslied, of je nou op de tribune zit of op de gang staat, alles staat stil en liefst met de hand op het hart. Het stadion is megagroot, maar is slechts voor 25% gevuld. Wat ongezellig. Honkbal is best leuk om te kijken, en ook om te kijken naar al die fans. Die zitten gewoon door elkaar, of je nou voor de Yankees of voor de Ray’s bent maakt niet uit. Het is wel een “trage” sport vinden wij, er wordt veel gepraat en veel gewisseld. Na 9 inning, 6 homeruns en een boel misslagen hebben de yankees gewonnen. En dan gaat iedereen gezellig kletsend weer naar huis. Zo kan het dus ook gewoon. Wij zoeken de auto weer op en rijden de 50 km weer terug naar ons hotel. Heerlijk dat TomTom bestaat die brengt ons er wederom feilloos naar toe. Anders hadden we de afgelopen week al heeel vaak moeten zoeken en waren we al op veel verkeerde plekken geweest.