Dinsdag 28 Maart: Cyclone Day

28 maart 2017 - Hervey Bay, Australië

Omdat we eigenlijk niet meer hier zouden zijn hebben geen echte plannen mee.
Vanmorgen is het weer hier in Hervey Bay nog mooi. Het is grijs, maar redelijk droog. Dus we gaan nog even zwemmen in het zwembad van de camping en fantaseren over zo'n leuk bad in de eigen achtertuin. In de loop van de ochtend betrekt de lucht en gaat het weer regenen. Dus wat dan te doen: naar het shoppingcentrum, daar is het altijd droog. We hebben nog wat nieuwe boodschappen nodig en de rest van de winkels doen we ook nog even aan. Het is hier herfst uitverkoop. Raar idee, bij ons moet de lente nog beginnen. Eind van de middag zijn we weer terug bij de camper en volgen het nieuws over de cycloon via internet.
Het is echt een zeer heftige cycloon, een grote ramp voor Queensland. Wij zijn blij dat we in het zuiden van Queensland zitten zo'n 800 km zuidelijker en niet daar. Helaas zorgt de regen er wel voor dat alles in ons campertje klam en nattig is.
In onze camper hebben we ook nog ons eigen klein "disastertje". Een aantal dagen geleden hebben we al eens alles gewassen en gespoten omdat er vlooien in de camper leken te zitten. Het leek beter te zijn, maar vannacht hadden we toch weer nieuwe bultjes, dus alles weer gewassen en opnieuw gesprayd
We gaan maar op tijd slapen en hopen op betere tijden.

1. Fanny:
    29 maart 2017
    Brrr, krijg helemaal de kriebels als ik alleen al lees over al die beestjes......
    Gelukkig zitten jullie ver genoeg bij de cycloon vandaan, ben benieuwd wat je daar straks aantreft.
    In ieder geval nog heel fijn vervolg van de reis
  2. Han en Nellie:
    29 maart 2017
    Een beetje triest verhaal.
    Gelukkig zaten jullie niet noordelijker.
    Airlie Beach, wat een schade!
    Gelukkig gaat het goed met jullie, hebben er vaak aan gedacht.