Maandag 27 Maart Relaxen in Hervey Bay

27 maart 2017 - Hervey Bay, Australië

Het nieuws hier in Queensland gaat vooral over de cycloon die in aantocht is. Het wordt een cycloon categorie 4 en hij komt volgens de voorspelling dinsdagochtend aan land. Zo'n cycloon van die sterkte komt maar weinig voor (vorige was 6 jaar geleden). Onze reis zou eigenlijk nu verder richting het noorden gaan maar gelukkig hebben wij gisteren al besloten om hier in Hervey Bay te blijven. Dat ligt zo'n 800 km zuidelijker en zal wel regen krijgen, maar is veilig. Het is jammer dat we steeds aan moeten passen maar veiligheid gaat boven alles. Dan hebben we reden om nog n keer terug te gaan om de dingen te doen die we nu niet kunnen doen.
We kijken deze week elke dag wat wel mogelijk/veilig is.

Vandaag was het zeer veilig. Het was prachtig weer, blauw zelfs. Vanmorgen zijn we dus maar eerst heerlijk aan het zwembad van de camping gaan liggen. Er zat zelfs een bubbelbad bij. Om een uur of één wilden we even gaan lunchen, maar het brood was al drie dagen oud, dus eerst maar even naar de supermarkt. Toen we terugreden langs de "esplanade" kwamen we langs een mooi park langs het strand met een pier. Waarom niet hier lunchen? Met de bus heb je toch alles bij. Dus we hebben gelunched met wederom een mooi uitzicht. Daarna zijn we nog even doorgereden naar het puntje van Hervey Bay, bij de Bay Marina. Daar is een pier welke 800 meter in het water reikt. Vroeger gebruikt om ook met eb het suikerriet naar de boten te kunnen brengen en nu is het een mooie oude houten pier om lekker over te wandelen of om op te vissen. We lopen heen en weer over de pier. Het is nu eb, dus we zien eerst strand onder ons, dan een groot stuk modderig land met kleinere stroompjes erin en heel veel kleine krabbetjes en aan het eind pas de zee. Wat een groot verschil met eb en vloed hier.
Ook de meeuwen houden de pier in de gaten. Eéntje is er niet zo slim. Hij wil snel het aas inpikken van een jongetje wat staat te vissen. Helaas krijgt hij ook het haakje binnen en zo heeft de jongen een meeuw aan de haak in plaats van een vis. Gelukkig weet de vader de meeuw te bevrijden. Op de zee zijn er ook een paar kitesurfers, die maken flinke sprongen. Leuk om naar te kijken.
Als we zien dat er een bui aankomt rijden we snel terug naar de camping en zijn net op tijd om de stoelen en handdoeken binnen te halen. De bui is pittig maar duurt echt maar 2 minuten. Daarna is het weer prima, dus we besluiten om nog ff terug te gaan naar het zwembad. We bubbelen een half uurtje en gaan dan terug om te koken en eten ( in de bus want buiten wonen de muggen).

1. Ellis:
    27 maart 2017
    Ziet er relaxed uit dames! Jullie zijn al aardig bruin verkleurd. Valt wel op als jullie terugkomen, bij de bleekscheten hier.
  2. Han en Nellie:
    27 maart 2017
    Wat een leuke foto's van jullie.
    Op facebook stond een verhaal van Brabanders in Queensland die zich voorbereiden op de tornado.
    Hopelijk valt het mee voor jullie.
    Vol tanken en genoeg water kopen.
    Het zal voor jullie hopelijk meevallen.
    Nog een keer terug, las ik dat nou?
    Weer 9 weken???
    Nu net op tv van de cycloon, 300 km per uur.
  3. Anja Rooijackers:
    28 maart 2017
    Hoi meiden, wat is dat toch met jullie daar en dat weer. Eerst steeds regen, klein hittegolfje ertussendoor en nu zelf een tornado. Het moet niet gekker worden. Jullie worden nu verplicht om even te relaxen, als dat maar goed gaat.

Succes met alles, en probeer tussendoor nog zo veel mogelijk te genieten.

Groet,
    Anja
  4. Lia:
    28 maart 2017
    Zo te zien aan de stippeltjes benen van Mariëlle moet ze ook eens met de voetjes in het zonnetje, maar hebben jullie het nog steeds kei naar jullie zin.
  5. Petra de Bruijn:
    28 maart 2017
    Hey mates, ik had een paar dagen niet gekeken en was nu toch benieuwd zo niet bezorgd of jullie veilig zijn. Ja, gelukkig! Even re-schedulen maar safety first. Prachtig om jullie op afstand te kunnen volgen. Take care en geniet, Petra
  6. Han en Nellie:
    28 maart 2017
    Ben zo benieuwd hoe jullie het maken?
    Airlie Beach was het oog van de Tornado he.
    Hopelijk kunnen jullie begaanbaar verder.