Dinsdag 4 April: Magnetic Island

4 april 2017 - Magnetic Island, Australië

Vandaag gaan we toch naar een eiland en wel naar Magnetic Island ofwel zoals ze het hier noemen: Maggie. Het is een eiland van 10x10 km voor de kust van Townsville en heeft geen schade opgelopen van de cyclone.  Om half tien stappen we op de ferry. Bij het instappen vraagt de schipper van de boot: how are you (soort van hallo, goedemorgen) en na ons antwoord: good, zegt hij: in 20 minutes it will be even better! Wat een geweldig begin toch! Na een woelig tochtje komen we aan bij Nelly Bay, één van de vier kleine dorpjes op het eiland. Daar is ons hotel voor vandaag Peppers Blue on blue, een prachtig resort. We kunnen nog niet inchecken, maar al wel wat bagage achterlaten. Er rijdt een bus over het hele  eiland heen en weer, deze maakt een soort lus, dus vervoer is simpel, er is maar 1 lijn. We willen naar horseshoebay in het noorden en stappen op de eerste bus die we zien. Deze gaat echter eerst naar zuid, dus we gaan maar gewoon mee, hebben we dat ook gezien. De verste stop is bij Picnic Bay. De chauffeur neemt 15 minuten pauze dus daarmee hebben wij ook ff tijd om deze baai te zien. Er is een mooie pier en het strand is omzoomd met grote stenen. Ook ligt er een "stingernet" in het water. In het gebied boven Rockhampton zijn er in de oceaan veel kwallen, in alle soorten en maten, van november tot mei. Hun steken zijn erg pijnlijk en bij sommige moet je naar de dokter. Daarom zijn er op drukke plaatsen speciale netten in zee (100x100m) waar je veilig kunt zwemmen (ook haaien blijven er buiten, ook fijn). Anders moet je om te zwemmen een "Stingersuit" aan, een lycra aansluitend duikpak. Niet echt charmant en prettig. We gaan weer verder met de bus naar Horseshoe Bay. Dit is een prachtige baai met een halfronde vorm. We wandelen een heel stuk over het strand tot het uiterste puntje en zitten een tijdje op de rotsen lekker in de zon. Dan wandelen we terug en gaan even lunchen, natuurlijk weer met een mooi uitzicht. Vlakbij dit punt is ook Bungalowbay koala village. Het is een soort jeugdherberg met een kleine koala opvang. Een paar keer per dag is er een rondleiding. Die doen we niet, maar we lopen een rondje over het bungalowpark (backpackbestemming) en vinden een koala in een boom, in het wild. Het blijft gaaf om die wollige beestjes te zien.
We nemen de bus terug naar Nelly Bay en checken in. We krijgen een mooie kamer met uitzicht op de haven. We willen de rest van de middag aan het zwembad gaan liggen, heerlijk. Het zwembad is niet moeilijk te vinden; het is namelijk wel 100 meter lang (dat schatten wij in). Het loopt dwars tussen de appartementen door en eindigt met een uitzicht op de haven. Na een paar lekkere uurtjes gaan we terug naar de kamer en genieten nog van de rest van de avond

1. Han en Nellie:
    4 april 2017
    Ja Marian, jouw naam bestaat niet alleen in Aussie, de mijne ook, Nelly Bay.
    Heerlijk die zo'n en de zee en jullie hotel is denk ik blauw van buiten. Veel plezier.
  2. Ellis:
    5 april 2017
    Wat een verhaal en wat hebben jullie allemaal meegemaakt en gezien de afgelopen week. Zo iets maak je ook maar zelden mee en dat hebben jullie! Wel fijn te horen dat jullie weer wat safer zitten. Nog even lekker genieten vande vakantie. Zo vaak kom je er ook niet. Prachtige foto's met de dieren. Koala's zijn echt kunuffeldieren. Zo lekker zacht. Als ze idd zoveel eten is een picture leuk als herinnering.
    Ik wens jullie nog veel plezier! Tijd vliegt voorbij zeg.
    Groetjes van ons
  3. Lisette:
    5 april 2017
    Wow! Gaaf zwembad! Als je daar 10 baantjes wil trekken ben je wel even bezig :-)