Woensdag 5 april. Rond scheuren op het eiland

5 april 2017 - Magnetic Island, Australië

Vanmorgen een keertje uit ontbeten in het hotel met uitzicht op de haven. Ook eens wat anders dan yoghurt met creusli in eigen hut.
Er sprongen honderden visjes steeds omhoog boven water uit, een leuke attractie tijdens het eten.
Daarna lopen we naar de overburen in Nelly bay. Daar zit de plaatselijke auto verhuurder van Magnetic Island. Ze verhuren daar toplesscars... nou, ik weet zeker dat Barbie jaloers is op de onze. We huren een plastic wit met oranje open autootje en kunnen bijna mee lopen, zo laag bij de grond zitten we.
Een zeer grappig ding en scheuren dat je ermee kan! Het in en uit stappen behoeft wel wat oefening voor de (bijna) vijftigers... er zitten namelijk geen deuren in en de rand is nogal hoog met die korte benen....
We besluiten om nog een nacht op het eiland te blijven, maar dan niet meer in het 5 sterren resort, maar een doorsnee hotel. Dit gaan we eerst regelen en checken in bij Amaroo hotel. De kamer is ook prima, helaas is het zwembad wel wat korter...
Helemaal in onze nopjes rijden we naar picnic bay, waar we zoals zo vaak de koffie break hebben. Het koffie maken is een vak apart en duurt altijd lang. Maar hier vermaken we ons prima met een aquarium met Nemo's en Dory's. Helaas zijn ze wel heel snel en willen bijna niet op de foto.
De koffie nemen we deze keer mee en drinken hem we op de pier. Met een hele mooie baai voor onze neus.
Normaal kan je hier snorkelen, maar er is te veel wind. De golven zijn te hoog, dan loopt je snorkel steeds vol.
We rijden verder en crossen door alle straten, ze hebben maar 4 dorpjes met ieder 5 straten en een totaal afstand is 12 km. Dus kwijt kan je niet raken en de benzine tank krijg je ook niet leeg.
We stoppen bij het winkel centrum ( postkantoor, bakker en kleding winkeletje) en kopen voor Jelle een zonnehoed en voor mij een pet. Je verbrand namelijk levend in een cabio bij 32 graden en zon.
Bij Georgery bay lopen we een pad tussen grote rotsblokken en spotten daar onze eerste rockwallaby's. We geven ze wat wortel en zaadjes en ze eten uit onze handen. Ooooo, enorm schattig! Natuurlijk maken we weer volop foto's.
Bij het dorpje Arcadia gaan we zwemmen in zee. Daar hebben ze hoge golven in de Alma baai waar wij wel verkoeling in vinden.
We duiken in de golven en genieten van de mooie baai tussen de palmen.
In de middag rijden we nog een stukje en stoppen bij een plek waar je kan wandelen naar een uitzicht. Dus wij op weg, wat blijkt hartstikke stijl pad en we zijn al moe voordat we een uitzicht hebben gezien! Dat wordt thuis echt weer meer sporten, die conditie is in Australie niet beter geworden.
In de noordelijkste Horseshoe bay stappen we weer uit, maken nog wat foto's van de baai, het leuke autootje en ons zelf met hoed! We eten een ijsje en rijden dan heel het stuk weer terug (12 km). Het is wel bergachtig, dus lopen of fietsen valt hier niet mee.
We zwemmen nog even in het bad bij het hotel en gaan daarna op pad om te eten.... ja, dat valt niet mee. De meeste mensen komen voor een dagje naar het eiland en gaan rond 5 uur weer naar het vaste land. Het is nu laag seizoen, dus na 5 uur is het meeste gesloten. Maar we hebben een eettentje in het dorp gezien, wat vanavond nog even open gaat. Daar eten we dan eindelijk onze vis en chips. Deze hadden we alleen 1 x in het westen gehad, 6 weken geleden en nog niet in het oosten. Het was lekker!
We karren weer terug naar het hotel en pakken de auto letterlijk in met een zeil voor de nacht. Er zit geen dakje bij namelijk.
Morgen brengen we hem weer terug en gaan wij weer verder met onze route op het vaste land!

1. Han en Nellie:
    5 april 2017
    Wat een moie foto's.
    Leuk die rockwallibi.
    Geinig he, die autootjes.
    Ja die moesten jullie natuurlijk huren.