Donderdag 12 juni: van Middleboro naar Eastham (Cape Cod)

12 juni 2014 - Eastham, Massachusetts, Verenigde Staten

We zijn echt niet bij de tijd nu we op vakantie zijn. We hebben namelijk een dag overgeslagen op de site, maar deze dag ( dinsdag) staat er sinds kort wel op!
Vandaag doen we het rustig aan, de intensieve maar mooie dag van gisteren zit nog in ons lijf. Ja, we worden toch ook een dagje ouder.....
We starten dus langzaam op en gaan pas om 11.00 uur van de camping af. We rijden weer terug naar de kust en gaan zuidelijk naar het schiereiland Cape Cod. Dit is een grote landtong van 100 km lang en 5 km breed waar vooral de Amerikanen vakantie houden. Ze hebben er een tweede huis of huren er een accomodatie in de zomer. De familie Kennedy heeft hier al meer dan 70 jaar een groot landgoed. Helaas zijn wij niet bij hen uitgenodigd. Het schiereiland bestaat uit bos en stranden. Het is nu laag seizoen, dus de dorpjes zijn wat verlaten.
Helaas is het geen strandweer. Nog steeds erg wisseld bewolkt wel droog met een temperatuur van 23 graden en wind.
We lopen door het havenplaatsje Hyannis en bezoeken het monument van JF Kennedy. We winkelen wat en lunchen bij de plaatselijke bakkerij. We hopen dat er binnenkort toch meer mensen gaan komen, anders gaat het slecht met de plaatselijke economie. Ook in de mall zijn veel winkels maar weinig kopers. Het is al bijna half juni en de streek is uitgestorven.
We rijden verder het eiland op en zoeken een camping. Die zijn er drie en we hebben zelfs keus. Deze keer weer een wat luxere, want het is wasdag. Ja, ook op vakantie moet er soms iets. We willen graag schone kleding in New York en weer een keertje een schoon bed is ook lekker. Dus daar besteden we de avond aan.
Verder eten wij vanavond waar de Amerikanen de ochtend mee starten: Pannenkoeken. Best een keertje lekker, maar niet voor een ontbijt!