Vrijdag 13 juni: rondje over Cape Cod en Provincetown

13 juni 2014 - Provincetown, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag blijven we nog een nachtje op dezelfde camping en hadden we het plan om naar het strand te gaan of op de boot te gaan om walvissen te spotten. Helaas zat er beide niet in vandaag. Het water kwam met bakken uit de lucht, temperatuur 15 graden en het was bepaald geen strandweer en de boten vaarde gewoon weg niet door het slechte weer.
Dus alles aan ( trui en jas) en wandelen op het strand, tussen de buien door....
We spotte wel wild: zeehonden zwommen vlak bij de kust! Ook erg leuk.
Daarna op weg naar Povincetown helemaal aan het einde van dit grote schiereiland. En nog zo'n 50 km noordelijker dan de camping. Weer zoeken naar een parkeerplaats, dat valt in stadjes hier in dit gebied niet mee. Gelukkig aan de rand van het stadje wel plek en dan maar een stuk lopen. Helaas erg nat geworden..... De eerste aankoop een extra paraplu, erg zinvol voor vandaag!
Volop leven in dit stadje. Ze noemen het Ptown maar hadden het beter Gtown kunnen noemen, wij vielen namelijk helemaal niet op. Ze hadden zelfs een winkel voor de mensen rechten met shirts met tekst: i'm standing on the right site from the history!
Verder allemaal knusse huisjes en winkeltjes. Veel gekeken en gewandeld. En weer eens uit lunchen, deze keer bij de bakkerij en een overheerlijk taartje gegeten met chocolade, kersen, chocoladecake en slagroom. Ja, die Amerikanen zijn erge zoete kauwen, dus dit kunnen ze heeeeeeeel goed, gebak maken! Nog even in de haven geweest en vaak voor de regen moeten schuilen, maar toch een leuke dag!
Op de terugweg nog een stop bij het strand waar de zeehonden overnachten op land maar vandaag te nat, want ze waren er niet. Maar wandelen kan altijd!
Op de camping verder goed binnen gebleven want de regen hield aan tot de volgende ochtend.....