Donderdag 14 april 2016 dagje zwembad

14 april 2016 - Lomo Quiebre, Spanje

Vandaag is het weer nog warmer en meer dan 25 graden dus zeker zwembadweer. We starten deze keer niet met het ontbijtbuffet maar halen even vers brood bij de plaatselijk winkel 100 meter verder op en ontbijten knus op eigen balkon.

Daarna zetelen we ons bij het zwembad nummer 3 en genieten van zon, niets doen, lezen en het vermaak rond en in het zwembad. Vele kinderen en ouders spelen waterpolo met veel plezier. En er valt dus vanalles te zien. We moeten wel een groot deel van de dag onder het parasolletje blijven anders worden we wel heel rood. We smeren met factor 50 maar toch is het niet voldoende omdat we nog geen zon hadden gezien voor aankomst.  We onderbreken de dag met een lunch op eigen balkon en brengen de dag verder lui door. Wel wordt er gezwommen, toch nog enige vorm van activiteit.... Aan het einde van de dag zijn we gaar genoeg en uitgerust. We lopen naar het dorp en gaan op zoek naar een gezellig restaurantje. In de haven gaat de zon net onder en is er volop leven en gezelligheid. We eten een salade en kijken naar de passerende mensen, vooral veel ouderen. De gezinnen eten vooral in de hotels. We wandelen nog een stukje en genieten van de mooie haven en baai met de vele lichtjes in de avond.