Donderdag 16 Juni Jasper

16 juni 2016 - Jasper, Canada

50 meter diepe kloofDonderdag16 Juni Jasper
Onze tijd van wakker worden wordt in de loop van de vakantie steeds later. Maar we hebben ook al zoveel gezien en gedaan dat dit ook wel lekker is. Dus als we om half tien wakker worden starten we op ons gemak op om een uurtje later weer op pad te gaan. Onze eerste stop is bij Lac Beauvert, een klein blauw, niet toeristisch meertje. Wij zijn de enigen die er zijn en genieten in alle stilte van het uitzicht. Heerlijk de stilte en rust. Vanmorgen willen we naar de maligne canyon, daar kun je een wandeling doen naast de canyon van de eerste tot de zesde brug. We denken er even over om tot de vijfde te lopen, maar na  vier bruggen en heel veel naar beneden lopen vinden we dit ook wel mooi genoeg. En het is mooi! Het water stroomt 50 meter diep onder ons door een slingerende kloof heen met hier en daar een waterval. Op het pad lopen ook heel veel oudere mensen. We snappen er even niets van. Het is best een pittige klim weer naar boven!?!? Maar dan valt het kwartje: bij de vijfde brug is er weer een parkeerplaats en die mensen worden daar met de bus waar opgehaald. Jaaaaa zo kunnen wij t ook. We drinken nog een thee in de lodge die erbij ligt en gaan dan terug naar Jasper. Jasper is een leuk dorpje, ook toeristisch met veel kleine winkeltjes maar kneuteriger dan Banff met zijn duurdere winkels (Hema ipv Bijenkorf) we lunchen bij Two Paws Bakery en slenteren dan een tijdje door het dorp en kopen nog wat kleine souveniers. Thuis op de Whistlers Campground maken we een boel restjes op en brouwen er wraps van. Smaakt prima!

1. Han en Nellie:
    18 juni 2016
    Prachtig die eekhoorn.
    wat een rust hè die natuur.
    gaat goed met jullie met het lopen?
    Veel genieten nog. Gr.