Vrijdag 17 Juni Jasper naar Edmonton

17 juni 2016 - Edmonton, Canada

Vrijdag 17 juni Jasper naar Edmonton.
Vanmorgen rustig opgestart en na ontbijt naar het dorp Jasper gereden. Daar de wifi gezocht bij het vvv kantoor en de site bij gewerkt. Nog even wat winkeltjes bekeken en koffie gekocht.
Om afscheid te nemen van dit mooie landschap gaan we naar Patricia lake en pyramide lake vlakbij het centrum. Daar drinken we onze koffie op en genieten van het geweldige uitzicht. Het blauwe water, groene bossen en inmiddels blauwe lucht! Het weer wordt beter!
We verlaten rond het middag uur het nationaal park van Jasper en zoeken Gerry en Jan weer op. Zij hebben elders geslapen en wij hebben de laatste 2 dagen met tweeën doorgebracht.
We lunchen samen onderweg en lopen nog een natuurgebied in en spotten een eekhoorn en een bever in een moerasgebied.
Dan rijden we de 350 km terug richting Edmonton en zien het landschap veranderen van hoge rotsen ver boven de boomgrens, naar beboste bergen en ten slotte glooiende heuvels met weilanden. Hier en daar nog een hert naast de weg en een hele kudde geiten op de weg..... Die steken zo maar over voor onze neus, gelukkig ben je hier op je hoeden en stoppen we ruim op tijd om te genieten van de moeders met lammetjes.
We komen weer langzaam aan in bewoont gebied en de volgende stop is de Walmart, de grote supermarkt, maar veel hebben we niet meer nodig!
Bij de camping naast het camper verhuur bedrijf in de buurt van de stad brengen we de laatste kampeer nacht door. We eten alle laatste restjes met vieren op. De verdere overbodige spullen zoals onze gekochte tuinstoelen, broodrooster enz. hebben we aan de buren uitgedeeld, zij wonen op de camping en hebben niet veel geld. Ze zijn er blij mee.
Onze spullen gepakt en de hut gepoetst!
Moe gaan we naar bed.