Vrijdag 24 maart. Weer volop beestjes....

24 maart 2017 - Noosa Heads, Australië

Vanmorgen al vroeg uit bed. Echt goed geslapen hadden we geen van beide.
De reden van ons slechte slapen van de afgelopen nachten hebben we vannacht pas ontdekt... we hebben niet alleen beestjes buiten de hut. Helaas ook meer beestjes in de hut, dan ons lief is. Ze zijn heeeeeel klein, maar erg irritant. Midge noemen ze ze hier, zandvlooien zijn het. Deze zaten op Stradbroke eiland, maar zijn met ons mee verhuisd naar het vaste land. Je ziet ze niet maar je voelt ze wel. Elke dag meer. Dus inmiddels staan we beide onder de bultjes, wel honderd of meer. En jeuken!!! Ze wonen bij ons in de camper, maar gezellig is anders....
Dus we gaan naar de camperverhuurder Apollo, deze zit toevallig op 3 plaatsen aan de oostkust en Brisbane in er een van. Een kwartiertje rijden van de camping.
Nu is een vlooien plaag niet opzienbarend in Australië. Veel mensen dealen hiermee. Een kwestie van uitroeien zeggen ze met vergif en hopen dat ze weg blijven... Maar wij willen graag een andere camper zonder beestjes.... zodat we 's nachts weer kunnen slapen.
De camper heeft twee mankementen, hopelijk zijn die voldoende om te ruilen van bus... Sinds de gasfles voor het koken is gevuld gisteren, wil deze niet meer lekdicht aangesloten worden. Dus kunnen we niet koken. De gaslucht is niet te harden als je hem open draait, dus niet bepaald veilig en moet gerepareerd worden naar ons idee. En sinds we in deze camper rijden, ruikt deze soms naar benzine. We vermoeden dat er een lek zit in de tank, want we kunnen blijven tanken en de benzine station blank zetten. Dit is ons al 2x gelukt. En als we hard moeten remmen klotst de benzine ook in het rond. Misschien toch even naar laten kijken?
Het is druk bij Apollo, maar we treffen het. Nadat een mevrouw melde dat er vandaag geen tijd is voor klusjes, komt een hele aardige meneer naar ons toe en luistert naar ons verhaal. De beestjes komt heel vaak voor en daar geeft hij alleen advies voor om te bestrijden. Maar naar de gastank wil hij wel even kijken. Twee vrouwen hebben vast de slang niet goed aangesloten, maar ook hij concludeerde dat de lek wel heel duidelijk was.
Dus de bus ging naar de werkplaats. Daar heeft een monteur een rubberen ring vervangen, die niet meer goed afsloot. Klus geklaard aldus de monteur. Toen wij vroegen naar de benzine tank dacht hij dat het wel mee viel. Tot hij zelf ging tanken.... De bus mocht blijven en wij moesten wachten op een andere. Wij blij!!! Eentje zonder beestjes, graag. Kleur maak niet uit!
We kregen een dezelfde bus maar iets nieuwer met nu het merk Apollo.
We hebben de meneer hartelijk bedankt en hebben alle spullen van a naar b geladen en wat hebben we toch veel verzameld in 6 weken. De spullen die we de afgelopen dagen aan hebben gehad of gebruikt gaan is gesloten plastic zakken om straks te worden uitgewassen.
Het zweet stond op onze rug nadat alles over was.... Hoe krijgen we dat allemaal ooit mee naar huis..... nog een uitdaging voor later.
Nu eerst koffie en dan 3 uur later rijden we om 12 uur weg bij Apollo, maar dan heb je wel eer van je werk. Een hut zonder beestjes en we weten weer precies waar alles ligt!
We rijden zoals het plan was naar Glass House Mountains in het binnenland. Dat zijn meerdere bergrotsen die in verschillende modellen boven op een vrij vlak stuk land uitsteken. We stoppen bij een teahouse met een geweldig uitzicht over deze rare bergen en eten voor de lunch heerlijk Devonshire tea, scones met creme en jam en thee.
Op het lookout point boven de berg is het nat, maar toch genieten van het uitzicht.
We zijn beide enorm moe en besluiten om de toeristische route door het achterland maar te laten voor wat deze is... We rijden de kortste route naar ons eind station Noosa. Dat dorpje ligt weer aan de kust. We doen nog wat boodschappen, waaronder nieuwe waspoeder, sterkere anti jeuk zalf en verdelging spray voor ongedierte. We willen nu goed voorbereid zijn!
We rijden naar de camping en kiezen voor een plekje tegenover de wasmachine. Die gaat op volle toeren, wij springen nog een keertje extra onder de douche en hopelijk is hiermee het leed geleden!
Morgen weer een nieuwe dag!

1. Rien:
    24 maart 2017
    Ik ken die trutbeestjes !
    Hadden ze in Nieuw-Zeeland ook volop.
    En jeuken !!! Niet te harden.
  2. Han en Nellie:
    25 maart 2017
    Vreselijk die beestjes.
    Ik werd altijd gestoken, Han niet.
    Sand flies noemen ze ze.
    In Nieuw Zeeland inderdaad volop.
  3. Ellis:
    27 maart 2017
    Je hoeft er niet dronken voor te zijn, alleen deze zie je ook nog niet.....wel vervelend! Succes.