Donderdag 30 maart. Van de regen in de drup!

30 maart 2017 - Hervey Bay, Australië

Vanmorgen opgestaan uit een heus bed. We hebben beter geslapen en minder jeuk, alhoewel we nog onder de bultjes staan.
We ontbijten en bekijken de weervoorspellingen. Het ziet er niet best uit. De rest cycloon komt vandaag in Hervey bay.
We besluiten om bij zee te gaan kijken, de golven zijn stukken hoger en wilder dan de afgelopen dagen. Er loopt een schildpad op de boulevard , zou die zeeziek zijn? Het is niet echt licht geworden vandaag. Je ziet het verschil tussen zee en lucht maar amper.
We zijn van plan om de camper verder van zee te zetten. We spreken de verhuurster en zij waarschuwt dat de cycloon op weg is naar dit stadje en dat de wegen mogelijk dicht gaan. De scholen zijn dicht gebleven vandaag. Mensen slaan een voorraad in en blijven vooral binnen.
Wij volgen haar raad op en doen nog wat extra boodschappen. We zetten de camper een flink eind van zee en proberen nog wat beestjes in de camper te vergassen met verdelging spray. We hebben hem nu niet nodig, kan het spul goed zijn werk doen. We hebben wel contact gehad met de camperverhuurder, maar helaas lossen zij het niet op.
We lopen naar het restaurantje naast ons appartement en drinken koffie. Dit restaurant is beroemd in Australië. De eigenaars hebben gewonnen bij een tv kookprogramma: My kitchen rules. De koffie is er heerlijk. Voor de terug weg is het hollen geblazen, de regen valt met bakken uit de lucht rond 11.30 uur.
In het appartement kijken we op zee, maar het regent rond 13 uur zo hard dat je deze niet meer ziet. Rond  16.30 uur stopt de regen en komen er windvlagen. Deze nemen voor de avond valt af in sterkte. Hopelijk blijft het hierbij. En wordt het de komende dagen beter weer, zodat de overstroomde wegen weer open kunnen en wij weer verder kunnen reizen.
We vermaken ons prima binnen met strijken en was opruimen, lezen, ipad en appen naar het thuis front.
Wel enorm balen dat morgen onze trip naar Hamilton eiland niet door kan gaan, daar hadden we enorm naar uitgekeken en had het toetje van de vakantie moeten worden. Helaas is het eiland zwaar beschadigd en kunnen we er ook niet komen.

1. Han en Nellie:
    30 maart 2017
    Balen zeg.
    Maar hopelijk gaat de zon gauw schijnen en kunnen ze de bende opruimen.
  2. Ellis:
    30 maart 2017
    Nou heftig hoor van Debby! Wat een spelbreekster is ze. Op het nieuws horen we dat ze water heeft laten vallen voor een heel jaar in Nederland! Dat is wel heel veel! Blij te horen dat jullie voor veiligheid hebben gekozen. Ik hoop dat jullie de vakantie wel goed kunnen afsluiten. We denken aan jullie!