Donderdag 7 maart Moshi- Zanzibar

7 maart 2013 - Zanzibar, Tanzania

Donderdag 7 maart.
Van Moshi naar Zanzibar

Vanmorgen na het ontbijt pakken we onze tassen weer in. Vanmiddag gaan we
naar het zuiden.
Eerst nog even naar de geliefde Kilimanjaro coffie lounge, waar we Henny, Annie, Jeneffer en Chantal nogmaals ontmoeten. We drinken met zijn alle frappecinno en nemen afscheid van elkaar. Het was enorm gezellig de afgelopen weken, we zullen elkaar missen.
We blijven nog even in dit een van de weinige plekken in Moshi waar de meeste blanken zijn en waar het heel goed toeven is . We zoeken de foto's uit en proberen de dubbelen wat weg te gooien. We hebben er namelijk zooooo veel.
Rond het middag uur lopen we verder door de stad naar een andere leuke tent: De Union. Daar lunchen we en bekijken het straatleven wat aan ons voorbij trekt. Ook al zijn we hier nu 2 weken, we blijven ons verbazen. De helft van de passerende mensen verkoopt wat, maar we zien weinig mensen kopen. Waar leven zij van? Verder dragen ze alles maar dan ook alles op het hoofd, ook hele zware dingen. Dat zullen wij nooit kunnen.  En hoe stoffig het hier ook is, bijna iedereen ziet er schoon uit. En de vrouwen poetsen de hele dag om alles schoon te houden. Hoe rommelig het op straat ook is, vuilnis ligt er niet.

Om 15 uur checken we uit en breng chauffeur Issa ons naar de luchthaven Kilimanjaro, een klein uurtje rijden. We nemen afscheid van deze innemende man die ons al die dagen de mooie dingen van zijn land heeft laten zien. Hij zwaait ons uit en roept ons nog na, Houdoe en tot ziens. Ja, wij leren Swahili's maar hij brabants.
Bij de luchthaven komen we wederom tot een verrassende ontdekking, ja, Afrika blijft je echt verbazen. Vandaag vertrekken er nog 7 vluchten, maar geen een naar Zanzibar. We denken even dat het aan ons ligt en dat we in de dag hebben vergist. Maar nee, het is echt 7 maart en wij hebben de ticket in de hand waarop staat dat we om 17.50 uur naar Zanzibar zouden vliegen.  Dus even checken, wat blijkt, vlucht is gecanceld en wij weten van niets....
Ook fijn geregeld, wat nu? We hebben geluk, omdat we vroeg zijn. Er staat namelijk net een vliegtuig klaar om naar Dar es salaam te vliegen en als we haasten en door de douane vliegen met onze escorte van een beamte, kunnen we nog net instappen, voordat de deuren sluiten. Hopelijk is dat onze bagage ook gelukt. In de hoofdstad moeten we overstappen en dan naar Zanzibar vliegen in plaats van rechtstreeks. Dus we komen alsnog op het eiland.
De beide vluchten verlopen vlot en ongelofelijk of niet en zeker niet Afrikaans stipt om 19.00 uur komen we op de juiste plek en op dezelfde tijd als vooraf was aangegeven. Zelfs de bagage is er.
 De van te voren geregelde taxichauffeur Ali staat al met een bordje met Maria  erop klaar. Hij brengt ons dwars over het eiland naar de oost kust, 40 km verder.
We checken in bij een geweldig resort direct aan zee en hebben geen klagen de komende dagen. Er zal ons aan niets ontbreken.
We eten Italiaans in het restaurant en genieten van de mooie gebouwen, tuin zwembad enz.
Wat een verschil met het leven van de Tanziaan.......

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja Rooijackers:
    7 maart 2013
    He meiden wat een geweldige verhalen en foto's. Ik dacht dat wij veel dieren gezien hadden, maar jullie overtroeven ons met een factor 1000 ongeveer. Geweldig.
    Ik heb volgens afspraak ook een mail gestuurd, maar daarvoor lijkt me deze site niet geschikt.
    Geniet nog zo lang je kunt, de harde realiteit komt sneller dan je wilt.