Vrijdag 8 maart Zanzibar relaxen aan de indische oceaan

8 maart 2013 - Zanzibar, Tanzania

Vrijdag 8 maart luieren op uroa beach
Vandaag een dagje niets. Maar gewoon uitrusten aan het strand. Tenminste dat was het idee. Maar als we om 8:30 wakker worden is de lucht erg donker en als we een uurtje later aan het ontbijt zitten valt de regen met bakken uit de lucht. Het is niet koud, nog steeds 25 graden, maar strandweer???
Dus ontbijten we uitgebreid en internetten nog wat. Tegen 12 uur klaart het op en gaan we doen waar we hiervoor gekomen zijn.  De " bakini" aan en naar het strand. Daar krijgen we een lekker ligbedje. Het is gemaakt van houten palen en het liggedeelte zijn geweven touwen. Simpel maar met een kussen erop zeer comfortabel. Een stuk comfortabeler dan het steenharde matras wat op het bed in onze kamer ligt!  We brengen de rst an de middag relaxend door. Ook dit is vakantie. Tussendoor nog even een duik in de blauwgroene indische oceaan. Niet echt verkoelend want het is bijna soep, maar toch wel heeel mooi.
Het uitzicht bestaat verder uit een wit strand, zee in verschillende tinten blauw en her en der een Dhow, een authentiek zeilbootje.
Tegen 17 uur nog ff rommelen op de kamer en 's avonds sluiten we aan bij het buffet met swahili gerechten. Dit heeft hier wel enige oosterse invloeden: we eten mie, rijst en sate. Als toetje eten we vers fruit en zoetigheid.

We zitten nog een tijdje op ons balkonnetje met een kopje thee en luisteren naar de geluiden van de tropische vogeltjes.