Maandag 20 Februari: Cape Range national park.

20 februari 2017 - Cape Range National Park, Australië

Ca 170 km
Vanmorgen hebben we weer alle spullen op de juiste plekken opgeborgen. Das elke ochtend weer ff een klus want de reistas moet van de bestuurderscabine weer in het verblijfsgedeelte en de stoelen ook, het bed  moet  weer afgebroken anders kun je geen water tappen etc. Maar we worden steeds handiger hierin en zijn zo klaar vanmorgen. We gaan vandaag naar het Cape Range national park, aan de westkant van het schiereiland waar Exmouth op ligt. Het national park en het Ningaloo reef liggen hier tegen elkaar aan. De eerste stop is op het noordelijkste puntje: Vlamingh lighthouse  vanwaar je om de punt van het schiereiland  op de baaitjes daaromheen kunt kijken. De vuurtoren moet schepen de goede kant op leiden.
We willen in het park een nachtje kamperen dus we kopen een nachtje bij de ingang van het park. Je mag zelf kiezen welke van de campings je gaat staan. De eerste stop is bij Turquose Bay: een prachtig, ja turkooizen baai, waar je kunt zwemmen en snorkelen. Onderweg zie je niemand , maar hier zijn we niet de enigen: er staan nog wel 10 andere auto's. Druk hoor. We zien weer vele kleuren en vormen vissen, de grootste was een blauwe met gele stippen van zon 60 cm.  Na een uurtje snorkelen smeren we boterhammetjes en lunchen in de schaduw van de camper. We rijden verder het park in naar het einde van de weg: 80 km verderop. Daar is Yardie Creek. Een prachtige kloof waar je een korte of lange wandeling kunt doen. Wij doen de korte: 1 km, maar in deze hitte van bijna 40 graden, meer dan genoeg. Er wordt hier ook steeds gewaarschuwd om niet ver te gaan lopen en veel water mee te nemen bij elke afstand. Na Yardie Creek rijden we rustig terug op zoek naar een leuke campingplek. We komen nu veel wildlife tegen: een wallabi, 3 emoes, een overstekende kangoeroe, een flinke leguaan. Bij Tuldi beach is een kleine camping, maar er staat nog helemaal niemand. Wel hupsen er 4 kangoeroes rond, het blijft een leuk gezicht. Maar alleen op een camping vinden we niet fijn dus we rijden weer terug naar Osprey Bay waar een grotere camping met 45 plekken is. We zoeken een plekje met uitzicht op de zee en duiken nog even de zee in. Heerlijk afkoelen en hier is verder nu niemand in de zee, ook leuk. Na weer een prachtige zonsondergang, nu helemaal zonder wolken bakken we maar weer wat pannenkoeken en ruimen de boel op. Ook hier blijken kangoeroes te zijn want als we eten zien we er weer een stuk of drie. De zon gaat hier snel onder en daarna is het binnen een half uur pikkedonker. Maar het uitzicht wat je dan krijgt is werkelijk fantastisch: vele duizenden, honderdduizenden sterren boven je hoofd. We zien ook 3 vallende sterren. En we weten nu waarom er over de "Melkweg" wordt gesproken; een groot deel van de sterren lijkt met een soort witte waas met elkaar verbonden in een soort witte band: de Melkweg dus. Absoluut geweldig......!!

1. Han en Nellie:
    22 februari 2017
    Prachtig verhaal..
    Veel dieren gezien, alttijd leuk.
    Wat zien jullie veel.bij het snorkelen en dan dat turkoise in die baai, mooi lijkt me dat.
  2. Claire Jongejan- van der Meulen:
    2 maart 2017
    Die flippers die je aan hebt. Gaaf die wil ik ook!!!! Jaloers op al het moois wat jullie zin.