Maandag 6 maart. Op weg naar Sydney!

6 maart 2017 - Sydney, Australië

De wachttijd op de luchthaven van Perth hebben we actief gebruikt om de website te voorzien van nieuwe fotos en videos. Veel kijk plezier!

Op weg naar Sydney.
Vandaag zit het eerste deel van onze reis: West Australië erop. We moeten wederom vroeg op en we stappen om 7.30 uur al op de bus naar de luchthaven. We krijgen nog eenmaal rondje Perth, onderweg is het wel heel rustig voor maandag ochtend. Maar plots beseffen we dat het hier labourday is en bijna niemand hoeft te werken.
Op de luchthaven is het ook erg stilletjes en wij hebben tijd genoeg om te ontbijten... niets goedkoop hier, hoor. 13 dollar voor een broodje is heel normaal.
We gebruiken de snelle internetverbinding meteen om weer eens wat videos te downloaden op de site. Die is dan weer overal gratis!
De vlucht naar Sydney duurt 4 uur en hemelsbreed ligt het 3300 km uit elkaar. De tijd gaat snel voorbij. We lezen wat onderweg en eten noodles om 11.00 uur in de ochtend!
In Sydney is het bijna donker als we aankomen, het tijdverschil met Perth is 3 uur en met thuis 10 uur later. Dus een deel van deze dag zijn we kwijt, ook niet meer gevonden!
We kopen een openbaar vervoerkaart en nemen de trein naar het centrum. Daar ligt het geboekte hotel Megaboom op loop afstand.
We checken in en krijgen een kamer op de zesde verdieping met uitzicht op de muur van de buren. De kamer is een bed groot. Bijna net zo groot als de camper, dus dat zijn we gewend. De grond is hier enorm duur en er wordt geen ruimte verspilt. Als onze grote tassen binnen staan is de kamer geheel gevuld. Maar we zitten zeer centraal en alle mooie dingen zijn op loopafstand en dat is wat we wilde.
We frissen ons wat op en lopen naar Darling harbour. Het uitgaansgebied van de stad. Vele barren en restaurants met allerlei lampjes verlichten de baai. We eten op een terras bij een Steak restaurant en genieten van dat mooie uitzicht over de haven.
Na het heerlijke eten wandelen we via een rondje om de haven terug naar het hotel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Han en Nellie:
    6 maart 2017
    Dat worden mooie boeken!
    Op naar Sydney.
  2. Henriette:
    6 maart 2017
    Wat een prachtig avontuurlijk eerste deel van jullie " vakantie " !
    Wat zijn jullie toch actief ! We genieten van jullie verhalen !
  3. Evelien:
    Hi Australiegangers,

Jullie waren net te laat voor het feestje! Hoe bevalt Sydney? Helaas niet zo'n goed weertje he. Newtown en Surry Hills zijn ook aanraders (leuke barretjes en restaurants). Hoelang zijn jullie van plan om te blijven?

Groetjes Evelien, de dochter van Claire
  4. Evelien:
    Hi Australiegangers,

Jullie waren net te laat voor het feestje! Hoe bevalt Sydney? Helaas niet zo'n goed weertje he. Newtown en Surry Hills zijn ook aanraders (leuke barretjes en restaurants). En Manly, Watson Bay en Palm Beach. Als het goed is, is het vanaf morgen weer lekker. Hoelang zijn jullie van plan om te blijven?

Groetjes Evelien, de dochter van Claire
  5. Marian en marielle:
    7 maart 2017
    Hoi Evelien, wij zijn hier t/m donderdag. Dus bij lange na niet zo lang als jij Thanks voor de tips, Manly stond nog op ons lijstje, de andere ga ik naar kijken. Groetjes Marielle
  6. Han en Nellie:
    7 maart 2017
    Ja bij megaboom had je wat anders gedacht, maar wat geeft het.
    Zo, weer aan de andere kant van Aussie.
    Wel een cultuurverschil.
    Veel plezier in Sydney met Opera House!!!