Zaterdag 18 Februari:: snorkelen met Manta Ray's en haaien!!!

18 februari 2017 - Coral Bay, Australië

Vandaag vroeg op want we hebben een toer geboekt bij EcoTours. We gaan met de boot het rif op om daar te snorkelen met de grote MantaRays. Deze vriendelijke roggen kunnen tot meer dan10 meter spanwijdte groeien.  We maken eerst een stop om "gewoon" te snorkelen. Het rif is prachtig, met grote bladeren, hersenkoraal, koolvormig koraal en nog veel meer. Er zijn veel kleurige vissen te zien, maanvissen, blauwe, oranje, groen -roze etc. We snorkelen achter Donald aan, de man van EcoTours. We gaan tussen 2 stukken rif door naar een opener stuk: the cleaningstation. Hier komen reefsharks tot wel 2-3 meter om hun tanden en vel te laten schoonmaken door andere visjes. Het is echt een aparte plek waar die vissen dus steeds hier voor terugkomen ( schoonheidssalon). Manta ray We snorkelen rustig over de plek heen over zo'n 50 meter en zien onder ons wel een stuk of 10 haaien. De grootste 2,5 meter. Erg spannend maar ze schijnen nog nooit iemand aangevallen te hebben. Af en toekomt er één met zijn bek een beetje open wat omhoog. De eerste keer dacht ik ojee...... nu gebeurd het. Maar nee dat is een teken voor de andere visjes dat de tanden schoongepoetst kunnen worden! Hopelijk kun je iets zien op onze foto's of film, maar die volgen later.  Na nog een half uurtje snorkelen gaan we weer op de boot. Een vliegtuigje is op zoek naar mantarays in de wateren om ons heen. En zodra ze er zien varen wij ernaar toe. Al snel mogen we in twee groepen in het water en snorkelen achter de mantaray aan. Wat een groot ding, mooi om te zien hoe hij heel rustig zwemt. Helaas wel vrij diep onder ons maar toch mooi. Helaas is t al snel weer over. We krijgen een prima lunch aan boord,en gaan door naar de derde plek waar we nog een uur mogen snorkelen. Onderweg zien we nog een tigershark, hier gaan we maar niet het water in, die zijn wat minder vriendelijk dan de reefsharks die we eerder zagen.....
Opnieuw zwemmen we over en tussen de gangen van het rif door. Prachtige vissen en jippie: 2 schildpadden. De ene ligt stil op,de grond, de 2e zwemt me tegemoet en dan onder me door. Wat een geweldig gezicht. Rond drie uur varen we zoals dat heet moe maar voldaan terug richting het haventje. Wauw dit was echt gaaf.
Terug op,de camping doen we niet veel meer, behalve op zoek gaan naar zo'n lelijk vliegennetje voor om je hoofd. Normaal zijn er niet zoveel vliegen maar het heeft Campingplekje op Coral Bay csmpgroundafgelopen dagen geregend, wat het normaal niet doet en nu zijn er veel vliegen. Ze zitten overal: op je lijf, je neus, oren en liefst op je ogen, pfff zeer irritant.

Het is nu weer droog een warm, 38 graden. We wilden warm en we kregen warm.......maar iets minder mag wel, maar dat is voorlopig nog niet zo hebben we gezien op internet. Nou ja dan passen we gewoon t tempo aanen zwemmen veel.

1. Mieke van Deursen Meulensteen:
    18 februari 2017
    Wauw wat een ervaringen..prachtig..benieuwd naar de video...38 graden,,gratis sauna..haha..lekker genieten...
  2. Lisette:
    Wat gaaf!!!!
  3. Han en Nellie:
    Wat een dag.
    Wat een lef hebben jullie.
    Spannend verhaal.
  4. Han en Nellie:
    Wat gaaf.
    Wat een lef.
    Jullie durven wel hoor, lijkt ons wel mooi.
  5. Anja Rooijackers:
    18 februari 2017
    Wauw, wat een geweldige verhalen weer en wat lijkt het me geweldig om zo te mogen snorkelen. Super gewoon.
    Natuurlijk vind ik het voor jullie heel vervelend dat het zo heet is en dat er zo veel irritante vliegjes zijn, maar dat is wel beter voor mijn jaloezie. Hopelijk blijf het nu mooi weer waardoor in ieder geval die vliegjes verdwijnen, die hitte went wel.
    GENIET! !
  6. Hellen de Vries:
    20 februari 2017
    Geniet van jullie vakantie ladies, en vergeet die goed te drinken want ik hoorde dat er een flinke hittegolf gaande is, dat zelfs de vliegende honden van het dak vallen.
  7. Han en Nellie:
    20 februari 2017
    Ja dat zagen we net( half 8 in de avond) op het nieuws.
    Wat hebben jullie het heet.
    De vliegende honden massaal dood.
    Drinken, drinken.
  8. Claire Jongejan- van der Meulen:
    2 maart 2017
    Wat Gaaf allemaal, ik ben alle verslagen ineens aan het lezen en vind het super tof dat ik op deze manier mee mag reizen. Thnks
  9. Annemarie:
    13 maart 2017
    Hoe gaaf!
    Ik ben nu alles (pas) aan't lezen, super leuk geschreven en prachtige foto's. Wat een geweldige reis. Ik blijf jullie volgen.
    Groeten uit zonnig Eindhoven