zaterdan 25 Maart: van Noosa naar Hervey Bay

25 maart 2017 - Hervey Bay, Australië

Vanmorgen wat langer uitgeslapen, want we worden s nachts nog steeds wakker door de jeuk. Gelukkig hebben we goede crème gevonden die wel weer n tijdje helpt. Jeuk van de zandvlooien duurt 4-5 dagen schijnt............ Tegen 11:00 rijden we de camping af en rijden een stukje over de boulevard langs de Noosa rivier. Hier liggen achter de kust een aantal meren (ook wel de Noosa everglades genoemd). Op de rivier liggen vele bootjes, die horen bij al die mooie huizen die hier staan. We hebben nog even gekeken of er iets voor ons bij zat: helaas een leuk huisje is rond de 3 miljoen en een appartement zo'n 6 ton. Het lijkt ook wel een beetje Miami hier maar dan de buurt voor de hele rijke mensen. We parkeren de bus en lopen een stukje langs de rivier. Hier staat een beeld van de een grote pelikaan. Na de gebruikelijke koffie met een mooi uitzicht rijden we nog even naar het "main beach" van Noosa. Dit blijkt een hippe winkelstraat te zijn die parallel ligt aan de oceaan en de oceaan dus net daarachter. Het is zaterdag en zo ontzettend druk dat het niet lukt om te parkeren. Niet erg, wij zoeken wel een rustiger strandje. Na nog even boodschappen gedaan te hebben rijden we richting Hervey Bay, 180 km noordelijker. We rijden een klein stukje highway en kiezen dan weer voor de kleinere weggetjes. Dus rijden we door de heuvels, langs bossen en enkele kleine dorpjes. Er staan weer de gebruikelijke borden langs de weg van overstekende koalas, kangoeroes maar ook paarden? En dit is echt zo want onderweg zien we 3 loslopende paarden (terwijl er nergens hekken of wildroosters zijn?) Bijzonder! Eind van de middag komen we aan bij Hervey Bay waar we een camping boeken voor 2 nachten want morgen willen we een toer doen naar Fraser Island. We boeken zelf via internet (om 19:00) en krijgen bevestiging dat we morgen klaar moeten staan om 7:15. Benieuwd of ze ons ook echt ophalen op zo'n korte termijn. Morgen zullen we zien.........

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Berthy:
    25 maart 2017
    Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te kijken.
    Geniet van al deze mooie momenten!!!
  2. Han en Nellie:
    25 maart 2017
    He, Hervey Bay, dat klinkt bekend.
    Wat een leuke pelikaan.
    Nog steeds beestjes?
    Een voordeel, als je thuiskomt, heb je ze niet.
    Geen huis kopen daar, jullie wonen al in de leukste straat zonder beestjes. Doei.
  3. Anja Rooijackers:
    25 maart 2017
    Hoi Meiden, Eerst muggen, en nu zandvlooien en tussendoor ook nog regen. wat proberen ze jullie toch te pesten. Toch zijn jullie verhalen nog steeds erg positief, dus moet er echt prachtig zijn.
    Knap dat jullie je niet laten kisten, en blijf genieten.
  4. Lisette:
    27 maart 2017
    Jullie zijn wel lekker bruin geworden! Valt wel op over een paar weken tussen al die melkflessen hier ;)