Vrijdag 30 mei: van Woodstock naar Watkins Glen

30 mei 2014 - Watkins Glen, New York, Verenigde Staten

Vrijdag 30 mei: van Woodstock naar Watkins Glenn Statepark
Pas om 7:30 worden we wakker, maar zijn dan ook meteen klaarwakker.
We ontbijten, heel gezond, met yoghurt en "cereals" ofwel iets muesli-achtigs.
Tegen 9:00 gaan we op pad. We rijden eerst een stukje terug naar het stadje Kingston. Hier zijn Nederlanders ooit als eerst gaan wonen, Peter Stuijvesant volgens het boekje dus daar gaan we even kijken. We beginnen maar bij het toeristen-office. Nadat de mevrouw gehoord heeft dat we uit Nederland komen wil ze ons heeeeeel veel informatie geven. We kunnen dit en dat en zus en zo. Ze is bijna teleurgesteld als we vertellen dat we maar één dag in dit gebied zijn.
(En eigenlijk maar een uurtje in dit stadje hoeven zijn, maar dat vertellen we maar niet... zo sneu). We dachten dat we waarschijnlijk de enige klant van die dag zouden zijn. Maar met het hele pakket aan folders hebben we toch maar mooi gezien wat we wilden zien (behalve de vuurtoren want die was verdwenen). Tegen half elf rijden we (al)weer richting de Catskills Mountains. Een prachtig gebied met groen bergen, meertjes en riviertjes. We maken een stop in kunstenaarskolonie Woodstock. We parkeren op de dorpsparkeerplaats voor 5 dollar, wel wat duur, maar alleen al de man bij het hokje is de moeite waard. Hij zou zo mee kunnen doen bij ZZtop. Grote witte baard en donkere zonnebril. Erg grappig. Er vele kleine artistieke winkeltjes met allerlei grappige dingen en ook veel "troep". Het leukste is om naar de mensen te kijken. Artistieke types met lange grijze haren, hippie kleren. We kopen een koffie bij de bakker met een muffin die van bladerdeeg blijkt te zijn. Ach weer eens een ander smaakje. Na een uurtje verlaten we de ZZtop meneer en zijn dorpje en rijden verder door de groene catskills mountains. In de winter worden delen hoervan ook gebruikt als skigebied, maar nu vooral om te wandelen. Bij Belleayre Mountain stoppen we bij de eerste "covered bridge" die we deze reis zien. In deze regio zijn veel bruggen die helemaal overkapt zijn. Dit werd vroeger gedaan om het hout te sparen zodat de brug langer meeging. We lopen er onderdoor met onze picknickspullen en houden pauze bij het meertje wat erachter ligt. Daar krijgen we nog bezoek van een soort bosmarmot met zijn kleintje. Een erg grappig gezicht als ze over het grasveld scharrelen.
Dan volgt de lange rit, nog eenstukje door de bergen, maar voor een groot deel over de snelweg naar Watkins Glen Statepark. We komen onderweg de hele wereld tegen met plaatsnamen als: Sidney, Delhi, Andes en Oxford. Eind van de middag komen we aan op de camping waar we de hut neerzetten en dan nog lekker een tijdje in de zon zitten met een boekje. Ook da's vakantie.