Zaterdag 31 mei: van Watkins Glen naar Niagara Falls

31 mei 2014 - Niagara Falls, New York, Verenigde Staten

Zaterdag 31 mei: Van Watkins Glen naar 4 miles creek state park.
Watkins Glen staat bekend om de kloof en die gaan we vandaag wandelen. Het is een kloof die zo'n 3 kilometer diep is met een hoogte verschil van ruim 150 meter. De ingang is net naast de camping maar je moet wel eerst met diep dalen ( en straks weer extra omhoog) om bij de gorge trail te komen. We starten al om 9 uur en dan is het nog lekker rustig. Het is een prachtge wandeling met een hele rij watervallen en bruggetjes.
We lopen ook twee keer achter een waterval door, wel nat, maar ook een mooi gezicht. Na ongeveer een uur klimmen en trappetjes lopen over glibberige stukken zijn we aan het eind van de kloof en lopen de weg weer terug. Het is dan al een stuk drukker geworden. Maar wij zijn al op de terugweg en hebben mooie foto's kunnen maken. Nog even een rondje gelopen in het dorpje zelf voordat we weer verder gaan. Vandaag gaan we zo'n 250 km verderop. Onderweg weer erg internationaal met dorpen zoals Dundee, Dresden, Wareloo en Geneve (waar we lunchen met uitzicht op het meer) Via al deze dorpen rijden we naar onze volgende camping: Opnieuw een stateparkcamping. Lekker rustig en mooi gelegen aan het Ontariomeer.
Onderweg komen we een outletcenter tegen en omdat we daar nog niet geweest zijn moet het er nu toch echt van komen. In een uur of twee kun je best veel uitgeven............ We hebben geoefend!
Aangezien het inmiddels al laat is rijden we maar gelijk door naar de camping en kijken daar wel wat we eten. Het worden restjes uit de koelkast en diepvries. Op de camping gaan we eerst nog naar de zonsondergang kijken. Aan de overkant van het meer kun je heel in de verte de skyline van Toronto, Canada zien liggen. We kletsen nog even gezellig met een groepje Amerikanen en gaan de hut weer in.

1. Han en Nellie:
    2 juni 2014
    Hoi Marian en Marielle,

Wij gaan straks vliegen.
    Leuk en mooi verhaal, wat bijzonder die kloof.
    Natuurlijk de outlet, jullie houden alletwee van winkelen !!
    Groetjes. Han en Nellie
  2. Marie-josé:
    2 juni 2014
    Hoi Meiden, wat een verhalen weer. En jullie zijn net weg. Tenminste voor mijn gevoel. Indrukwekkend hoor die prachtige watervallen. Wauw. Geniet ervan namens mij, ik volg jullie reis wel via het blog. Zo ben ik er toch een beetje bij. Hahaha. Dikke kus vanuit een zonnig Veldhoven.