Zaterdag 7 juni: van Lincoln naar Twin mountain, White Mountains

7 juni 2014 - Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

Vanmorgen in het bos al genoten van het geweldige weer en in de zon ontbeten met zelfs goed doorbakken bruin brood in plaats van de amerikaanse versie, klef wit gummy brood.
Daarna weer de weg op, de mooiste weg van deze staat de Kancamagus highway, zeggen de boeken. Nou dat beamen wij zeer zeker. De weg loopt door een bosrijke vallei naast een snelstromend rivier met fantastische vergezichten van hoge bergen en groene dalen. Zo nu en dan stoppen we om te wandelen en zien dan watervallen en wederom een kloof. Waarom is Nederland toch zo vlak en vaak saai???
Deze weg is 55 km lang en adembenemend mooi. We stellen ons voor dat het in de herfst helemaal een feest moet wezen als de bladeren kleuren. Maar dan is het wel file rijden helaas, en nu niet....
Het weer is ook top, zonnig en 30 graden. Voor ons een reden om bij een waterval een hele lange pauze te nemen en daar heerlijk met een boekje in de zon op de grote stenen plaats te nemen midden in de natuur. Ook al is het weekend, het is erg rustig op de meeste plaatsen. Het seizoen begint hier pas in juli en loopt dan door tot na de winter.
Deze streek heeft namelijk heel veel verschillende zaken te bieden: voorjaar en zomer : veel groen, meren, natuur, bergen, wandelen en watersport. Heeeeeeeel veel winkels en restaurants aan de rand van dit gebied. En dan de kleuren in de herfst met in de winter gigantisch grote en veel ski gebieden in de vroeg winter tot aan april. Dus de welvaart is hier groot! De dorpen aan de oost zijde hebben het helemaal gesnapt, dat zijn echt plaatjes, met geweldig mooie gebouwen en hebben alles wat een toerist maar kan bedenken......
Na onze zonnige pauze in de relaxstand gaan we halverwege de middag weer verder. Nog een tijdje de natuur bezichtigen en aan het eind van de middag gaan we het winkelparadijs van deze streek onveilig maken. Gelukkig werkt de creditcard hier prima!!! Na enkele uren en veel kleding en schoenen rijker gaan we weer een stuk natuur bezichtigen. De afwisseling is groot vandaag.
We nemen na de dorpen aan de oostkant de weg terug naar het noorden van het park. Ook deze is geweldig, de bergen zijn nog hoger en de enkele hotels die hier staan nog luxer. Zo maken we de ronden in twee dagen compleet als we weer bijna op de plek arriveren waar we gisteren het park binnen gingen! Wat een geweldige omgeving. We checken in bij de camping en gaan op advies van de eigenaar eten bij station Fabyan. Een oud spoorwegstationetje waar we gezellig en lekker eten.
Heerlijk om een keertje niet te hoeven koken en dan in zulke mooie accomodatie te zitten.
Terug op de camping is het laat en donker, maar toch moeten we nog even klussen. Na al die nachten statepark campings moeten we nodig vuile water tanken leeg maken, schoonwatertank vullen en alle apparatuur opladen.
Ook de website aanvullen moet weer lukken nu we weer online kunnen. Zo nu en dan is een luxe camping ook handig....

1. Frans:
    8 juni 2014
    Heerlijk zo, n camper. En in Amerika heb je geen problemen met parkeren.
    jullie hebben al vele mooie plekken aangedaan. Geniet ervan. Ik kijk uit naar de volgende bezienswaardigheden. Ja, ook wij kunnen jullie hier in thailand volgen.
    groeten en veel plezier
    Frans en Gerrie