Vrijdag 1 maart Serengeti naar Karatu.

1 maart 2013 - Serengeti National Park, Tanzania

Vrijdag 1 maart. Serengeti naar Karatu
Bedankt voor de vele reacties om onze site. Leuk dat jullie allemaal een reactie achter laten.
Vandaag hebben bijna een hele dag parken om ons heen. We ontbijten eerst op het prachtige terras van het mooie restaurant en kijken over de velden. Ons eerste wild is een muis. Ja, zo klein hebben we ze nog niet gezien. Na het ontbijt schepen we in en gaan weer hobbelend op weg met jeep en gids zakdoek ( zijn swahilise naam is voor ons niet uit te spreken, maar het lijkt het meest op zakdoek).  We zien weer nijlpaarden en een krokodil. Ook geen vriendelijke jongen, blij dat we in de jeep zitten. In de verte zien we weer een grote kudde olifanten aan komen. Ze lopen echt achter elkaar aan en lijken wel een stripscene. Ze steken over en gaan in bad. Aan de andere zijde van het meertje staan nog buffels, giraffen en impala' s, of te wel je weet niet waar je eerst naar moet kijken. Mooi dit tafereeltje in de ochtend. We rijden verder en komen de bovenstaande dieren nog meerdere malen tegen in het park. Wat zijn er toch veel dieren hier. Voor vertrek heeft een Tanziaan aan mij verteld dat ik meer dan 10.000 dieren zou zien, nou die heb ik allang op mijn harde schijf in mijn hoofd opgeslagen. We rijden van noordwest naar de zuid oost uitgang van het park en zijn uren onderweg. En dat op een onverharde, veel kuilen en grote keien weg. Je moet goed vast houden. Anders wordt je toerist in een centrifigu.
We spotten twee leeuwinnen aan de rechterkant van de weg bij een beekje. En links van ons zit er nog een. Ze steken om onze jeep over, je hebt dan niets aan een telelens, als ze zo dichtbij komen. We volgen de drie leeuwen en ze gaan op jacht. Er staat een grote kudde gnoe's en zebra's een eindje verder op en ze hebben hun zinnen op een klein gnoekalfje gezet. Ze sluipen tot aan 10 meter voor de kudde liggen loeren. En wij blijven alles nauwkeurig volgen. Plots staat er een vierde leeuw achter onze jeep, nog niet aan zien komen... Dus wederom blij dat we in de veilige jeep staan.  Het jachttafereel duurt al een uur en het ziet er niet naar uit, dan het snel eindigt, dus we gaan weer verder. Een slachtpartij, is ook niet waar we voor gekomen zijn. We rijden dit park uit en rijden Ngorongoro weer in. Daar zien we nog velden vol gnoe's hier en daar een giraf of zebra. Het blijft geweldig. De massai is hier rijk vertegenwoordigd dus zien vaak dorpjes met hutjes en vele kudde's geiten en koeien langs de weg met de herdertjes. Soms is het landschap heel dor, soms erg groen van de regen, die ook nu een klein buitje valt.
We rijden aan het einde van de dag het park Ngorongoro uit. En hebben eindelijk weer een stukje verharde weg. Daar is ons lijf blij mee. We rijden door een rijk landbouw gebied in de bergen op 2400 meter. En zien koffie, bananen, rijst en mais groeien langs de weg. Ook weer enkele kleurrijke dorpen met onverharde wegen en overal kraampjes voor de verkoop. Iedereen wil iets verdienen aan deze drukke weg.
We zijn om 18.00 uur weer bij de Karatu country lodge ( waar we ook de 1e dag van safari sliepen). We worden al meteen herkend en warm onthaald. We frissen ons op en bellen onze nieuwe Tanziaanse pre- pay kaart van de telefoon meteen weer leeg. Het is fijn om de familie weer te spreken na deze indrukken.
We eten weer een smakelijk 4gangen menu en krijgen van de vriendelijke kok nog een extra gerecht: wilde geit. Omdat we olifant hadden gevraagd de 1 e dag, maar die is beschermd... Maar die geit is niet lekker, veel te taai!  Maarja, wel gekregen, dus toch maar wat proberen.
We kijken nog wat foto's en gaan weer op tijd het bed in onder de klamboe!