Zaterdag 9 maart: relaxen at the beach

9 maart 2013 - Zanzibar, Tanzania

Zaterdag 9 maart Zanzibar strand

Vandaag is het weer een stuk lichter en komt er zelfs blauw tussen de wolken.
Het is warm en we nemen na het ontbijt plaats op de ligbedjes onder de palmen aan het strand. Het uitzicht is enorm,  fel blauwe zee met enkele kano's  ( uitgeholde boomstammen) met vissers en verder een mooi wit strand en palmen en rieten hutjes. Of te wel niets te wensen. Hier houden we het wel vol de komende uren. De zon doet zijn best en in de schaduw met een klein windje is het prima. We zwemmenwat is de blauwe zee, lunchen de bar aan zee. En hebben nog extra vertier. De president van Zanzibar komt namelijk ook lunchen vanmiddag in dit hotel en hij neemt met een groot gezelschap plaats een paar meter verder op. Natuurlijk met een hoop beveiliging. We eten niet dagelijks met zulke personen in de nabijheid.
Marielle heeft een hele mooie schep uit zee gedoken, maar helaas de eigenaar wil heb terug. Een grote harige krab komt eruit, dus die kan meteen weer in zee.
Verder de dag geluierd en genoten.
De avond een deel besteed aan eten, deze keer maakte de kok ter plekke verse spaghetti bolognaise voor ons. Deze was heerlijk.
Nog steeds zijn we op tijd moe in de avond en is het voor 23.00 uur bedtijd. We snappen niet wat ons zo uitput hier......

1. Rob:
    10 maart 2013
    Leuk om elke dag even een update te krijgen! Alle verhalen zijn heel herkenbaar en zo ben ik ook weer een beetje op vakantie!