Woensdag 22 Februari: On the road again.

22 februari 2017 - Nanutarra, Australië

360 km
Allereerst bedankt voor de leuke reacties die we krijgen, erg leuk om te lezen dat familie en vrienden in Nederland met ons meeleven/lezen. In goede en slechte tijden zullen we maar zeggen. Thanks!
Vanmorgen hebben we ons prachtige plekje op de camping bij Osprey Bay verlaten. We gaan de weg van 80 km weer richting Exmouth. Maar eerst nog een keertje snorkelen. We kiezen nu voor het zuidelijke deel van de Turkoois Bay en dat blijkt een goed keus. Veel meer intact en grote stukken rif op 20 meter van het strand. We zien veel meer vis dan bij de vorige keren, hele scholen en ook grotere zoals een papagaaivis van 80 cm. Die zijn heel grappig want vaak hoor je ze voordat je ze ziet. Met hun mond, die een beetje op een snavel lijkt, schrapen ze voedsel van het koraal af, dus je hoort dan een schrapend geluid, dat herken je meteen. Ook zagen we een hele mooie angelfish van wel 40 cm. En weer vele geel/blauwe, wit/zwarte en oranje en roze/groene vissen. Zo gaaf. Na een uurtje, want steeds tegen stroming in zwemmen is best vermoeiend, gaan we uit het water en gaan we weer richting Exmouth. We stoppen even bij het VVV kantoor want we hadden gehoord dat Karijini National Park, onze volgende bestemming, grotendeels dicht was na eerdere overstromingen 1,5 week geleden. Gelukkig is alles weer weg, dat gaat snel in zo'n droog heet land en zijn alle wegen weer open. Van hier is het 660 km rijden het binnenland in. Dus we besluiten om eerst flink boodschappen te doen en dan vandaag alvast een stuk te rijden en bij een roadhouse te overnachten. (Dat is een uitgebreid tankstation met een paar campingplaatsen omdat de afstanden zo groot zijn en in het donker rijden is te gevaarlijk met overstekende kangoeroes en koeien)
Dan eten we een broodje in het winkelcentrum (6 winkels) en kopen we veel water, brood, fruit, worstjes, pannenkoeken (lekker handig) en spullen voor pasta. Je merkt echt dat de echt bewoonde wereld hier ver vandaan ligt. Eten en drinken wordt steeds duurder. 15 liter drinkwater kost zo'n 10 euro en de bananen die in Perth nog 1,5 euro per kilo kosten zijn hier bijna 4 euro per kilo. Maar ja de dichtstbijzijnde echte stad is 500 km verderop, dus begrijpelijk, veel transportkosten.
Net voor Karijini ligt nog het stadje Tom Price, daar is nog vanalles te halen dus we worden zeker niet mager, maar weer 600 km verderop dus, wrs weer duurder en we blijven toch Hollanders nietwaar, dus de koelbak ligt weer vol.
Om een uur of drie rijden we Exmouth weer uit naar Nanutarra roadhouse 273 km verderop. De weg veranderd weinig, het wordt iets heuveliger en roder, maar het blijft een mooi uitzicht. We krijgen een plaatsje op de camping en gaan snel in de douche want die hebben we de afgelopen 2 dagen op de natuurcamping wel gemist. Heerlijk!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Han en Nellie:
    22 februari 2017
    Gaaf die papegaaivis.
    Wat zien jullie veel vissen en wat een rust daar. Jullie maken een mooi verhaal( Marielle).
    Je kan zo een voorstelling maken.
    Zijn jullie zo dol op pannenkoeken of is het gewoon makkelijk.
    Wel duur, nog duurder, daar.
    Veel plezier weer.
  2. Petra de Bruijn:
    22 februari 2017
    Wat schrijven jullie steeds mooie verhalen! Wish I was there.... Hier is storm voorspeld en regen, haha. Dus geniet van al dat moois incl de warmte. En wat hebben jullie al veel beesten zien hopsen, hupsen, vliegen en vooral zwemmen. Lijken jullie al een beetje op mermaids? Op naar het vervolg en lieve groeten