Woensdag 1 juni Banff

1 juni 2016 - Banff, Canada

Woensdag 1 juni. Banff
Na een wat onrustige nacht op de Johnston Canyon Campground werden we pas om 9:00 uur wakker. De camping zelf is erg rustig en midden in de bossen gelegen, maar op zo'n 100 meter van ons plekje loopt het spoor en dat wordt dag en nacht gebruikt. Gelukkig 's nachts maar 1 per uur, maar ze zijn heeeeeel lang, met wel 80 wagons en twee locomotieven en die denderen zo hard dat je t in de hut voelt. En omdat er veel wild leeft in de bossen toetert de trein ook nog eens elke paar kilometer. Ook 's nachts. Dus als je niet je bed uitdenderd zit je wel rechtop van de toeter......
Maar we hoeven vandaag niet ver ( maar 25 km naar Banff) dus we starten rustig op.
Na het ontbijt gaan we eerst naar Johnston Canyon. We lopen de trail door de canyon naar de lower falls. Een mooie route van ongeveer een uurtje heen en terug langs een snel stromende rivier met meerdere kleine watervalletjes en op het eind een grote waterval. We merken heel goed dat we de kilometers van gisteren nog in de benen hebben. Ja dat krijg je als je rond de 50 bent. Dus de upper falls ( nog een extra uur) slaan we mooi over en we zetten koers naar Banff. Onderweg moeten we nog stoppen omdat er twee bighornschapen midden op de weg staan en weinig zin hebben om aan de kant te gaan. Dat geeft ons mooi de kans om wat foto's te maken.
Begin van de middag komen we aan in het drukke, toeristische Banff. Na enig zoeken vinden we een plekje om onze camper te parkeren. Wat een drukte hier zeg, en het is pas 1 juni. Hoe moet dat dan in de zomer zijn?  We wandelen een tijdje door het dorpje, winkeltje in, winkeltje uit en kopen alleen maar een handveger en blik, die misten we nog in de hut. We lunchen met een sandwich op een terrasje. Het weer is nog wel grijs maar minder fris dan de eerste dagen en bedenken wat we dadelijk nog allemaal willen gaan zien. In de Safeway supermarkt vullen we onze verse dingen aan. Pfff wat een prijzen hier: 600 ml yoghurt kost zo'n 3 euro, doosje thee 4 euro. Je kunt beter chips en cola nemen, is goedkoper, maar daar willen we toch niet op leven.
Inmiddels is het rond 4:00 uur en bedenken we ons dat we voor vandaag eigenlijk wel genoeg gedaan hebben. Morgen is er weer een dag. We zijn lekker vroeg op de camping en doen niet veel meer. Is ook wel een keer lekker: vakantie houden!