Zaterdag 9 April door de Bergen naar de San Mateo markt

9 april 2016 - Vega de San Mateo, Spanje

Na een prima ontbijt stap pen we in de auto om even naar de markt van San Mateo te rijden. Het ligt op 55km van ons drop: Puerto de Mogan, dus met een Klein uurtje moeten we er wel zijn...... denken we. Mooi niet, de route is één lange kronkelige weg met heel veel haarspeldbochten. Een schitterende weg langs wat kleine dorpje, vele cactussen en rode rotsen. We stijgen tot bijna 2000 meter.Hier is t nog maar zo'n 15 graden. Bij start was t nog 22 graden. We maken een stop bij een klein stuwmeer waar we een stukje wandelen. Het heet: Embalse de la Cueva de la ninjas. Prachtig toch: een hele mond vol voor een klein meertje. Dan rijden we door naar Vega de San Mateo.Hier is een marktje. Het is er echter stamp druk. Pas na een kwartier rijden vinden we een parkeerplaats. Het blijkt dat er een dorpsfeest is. Met optredens van bekende spaanse koren. Los Sabadenos, echt spaans en prachtig om een keer te horen. Hun cd's zijn zelfs bij Bol.com te koop. Ook de markthal is leuk. Aan de ene kant fruit, brood en groenten en in de andere hal streekproducten.  We kopen een broodje als lunch en tuffen weer verder in ons VWpolotje. De route naar SanMateo (de 55km) duurde ruim 2 uur. We gaan nu terug via de lange maar veel snellere weg: de snelweg. Tegen 4 uur zijn we terug en gaan nog een poosje heerlijk op de ligbedjes op ons balkon liggen. Ook dat hoort er bij!!