Zondag 15 juni: van Mystic, Connecticut naar Modena, NY

15 juni 2014 - Newburgh, New York, Verenigde Staten

Vandaag ons laatste dagje met de camper op pad. Morgenvroeg rijden we terug naar het dorpje Tappan en leveren we hem weer in. Na het ontbijt kijken we even in de foldertjes die we hebben liggen en op internet wat er hier in de buurt nog te doen is. Het dorpje Mystic is leuk en er blijkt ook een stoomtrein te gaan hier vlakbij, en dat in combinatie met een toer op de Connecticut river. Nou dan is de keuze zo gemaakt met Marian "in the house". We rijden via Mystic, naar het plaatsje Essex en kopen door een ticket voor de trein-boot toer. Om 11:00 stappen we in en al toeterend rijden we landinwaarts. De trein voert grotendeels langs de rivier dus we zien veel mooie zomerhuisjes en haventjes en bootjes. Na ongeveer een half uur stoppen we bij de boot. Deze heeft het model van zo'n oude salonboot, maar is gewoon van deze tijd. We varen heen en weer over de Connecticut river en krijgen meteen allerlei uitleg over de dingen die we zien en de historie van de streek. Het is vandaag prachtig weer, dus we genieten er lekker van in het zonnetje boven op het dek. Als we weer aanmeren met de boot staat de stoomtrein alweer dampend te wachten om ons terug te brengen naar het beginstationnetje. Om een uur of 2 zijn we weer terug bij de camper. De rit naar de camping is nog zo'n 2,5 uur  dus nadat we snel wat broodjes gekocht en gegeten hebben rijden we weer door. Eigenlijk jammer dat we nu weer landinwaarts gaan. Met dit mooie weer was een paar uurtjes aan zee ook leuk geweest, maar dan moeten we weer een half uur terug rijden ( en daarna weer heen) dus we besluiten om toch maar door te rijden. Tegen het eind van de middag komen we bij de camping aan. Het is de camping het dichts bij de camperverhuur, maar toch nog altijd 90 km rijden morgen. De camping noemt zich KOA (een campingketen hier) new york. Nou dat is toch zeker nog 2 uur rijden vanaf hier dus dat is een kort dagtripje als je dat hier boekt.
We zijn best moe na al die dagen van vanalles zien en doen dus gaan lekker een uurtje onderuit en vanavond op tijd naar bed: new york roept!!!