Zondag 19 juni weer naar huis

19 juni 2016 - Edmonton, Canada

Zondag 19 juni. Edmonton naar Amsterdam.
De laatste dag, altijd weer een rare dag. We hebben heerlijk geslapen in het luxe bed van het Mariotte hotel en uitgebreid gedouched. Hier toch iets meer ruimte als in de douche van de camper. Na het ontbijt rijden we in onze ( voor één dag gehuurde) JEEP grand Cherokee nog even naar de West Edmonton Mall. Veel andere dingen zijn er in de stad op zondagmorgen niet te doen. We verbazen ons nog een keer over de grootte van de Mall. 800 winkels en al flink druk op zondagochtend. We lopen nog een keer langs de zeeleeuwenshow, de ijsbaan, het pretpark en het golfslagbad. Een hele wereld op zichzelf in deze Mall. Deze keer komen we ook aan een paar winkels toe en geven onze laatste dollars uit aan een broek, twee shirtjes en een vest. Het past nog net in de bagage want we komen samen aan 46 kg. Eind van de middag vertrekken we. We vliegen rechtstreeks van Edmonton naar Amsterdam met KLM. Heerlijk zo zonder overstap. Het vliegtuig is maar half vol en wij krijgen andere plaatsen (samen een rijtje van drie) Heerlijk zoveel ruimte. Als we gaan (proberen) te slapen heb ik zelfs de hele rij ter beschikking en schuift Marian door naar een setje van twee stoelen wat vrij is. Wat een luxe zeg. De vlucht verloopt verder prima en rond tien uur landen we op Schiphol. Het zit er op. Helaas want het was ontzettend mooi en we hebben heel veel gezien en gedaan. Het weer varieerde enorm: van sneeuw en rond het vriespunt tot warm en 33 graden. En alhoewel het weer niet altijd meezat (veel grijs) blijft het een fantastisch land met prachtige natuur, veel wildlife en erg aardige, vriendelijke en behulpzame bewoners. (Zelfs de beer eet zo je bord mee leeg als je even niet oplet.......).

Wij willen iedereen die met onze blog meegelezen heeft bedanken voor de het lezen en de leuke reacties die we kregen. (Het is erg leuk om die te lezen als je zelf zo ver weg zit). Hopelijk volgt er weer een nieuwe reis met een nieuw verhaal.