Zondag 23 september: Lazy sunday, living on island time

23 september 2018 - Sanibel Island, Verenigde Staten

Living on island time, daar hebben ze het hier over, dus dat gaan we vandaag doen. Lekker langzaam aan. Dus slapen we uit tot een uur of 10 en ontbijten op ons gemak in ons chaletje bij Castaway beach. We lopen eerst nog even rond en bekijken de “marina” op de hoek, maar dat is meer een uitgebreide aanlegsteiger. Dus nemen we onze JEEP en steken de brug over naar het 2e eiland: Captiva Island. Hier hebben de nog rijkere mensen hun huizen. Wauw wat een prachtige huizen, van die Pippi Langkous huizen met hout en veranda’s en heel veel balkonnetjes en torentjes. En dat gelegen tussen de palmboombossen en vaak met uitzicht op de zee of met privé strandje. Daarvoor moet je wel 3x de loterij winnen. Wij stoppen in het centrum(pje) en gaan binnen bij de Bubbleroom. Een klein restaurantje waar het altijd kerst is. Niet alleen kerst is het thema, nee het restaurant is volledig gevuld met oude foto’s van beroemdheden, kinderspeelgoed van vroeger, circusatributen en....... er rijdt een kersttrein langs het plafond. Je blijft er kijken. Omdat je dit alles met ff rondlopen niet allemaal kunt zien moeten we wel in het restaurant zelf plaatsnemen om een taartje te eten. We delen een buttercrunch icecreampie. Mmmmmmmm, heerlijk. Een kopje cappuccino of thee erbij kan niet. Ze serveren gewone koffie of icetea. That’s it! Meer keus is er niet. Ach... de taart maakt alles goed. Daarna lopen we even richting het strand. Helaas is aan het strand liggen er niet bij gezien de algen in het water (red tide) Dat zit niet alleen in het water, maar van de lucht en spetters kun je ook al uitslag krijgen of benauwd worden. Maar net achter het strand wordt live country muziek gespeeld bij strandtent the Mucky Duck. En gezien het lazy sunday is gaan we lazy in een ligstoel hangen met een drankje en luisteren een tijdje naar de lekkere muziek. Dit is toch echt wel vakantie! Inmiddels is de middag ingegaan en we wilden ook nog aan het zwembad liggen met een boekje dus zoeken we de auto weer op en rijden een stukje terug. Het hotel waar wij verblijven, Castaway, heeft nog een ander hotel “Tween waters” en dat heeft een “olympic size” pool volgens de mevrouw. Het was inderdaad een flink zwembad en er is vandaag een singer-songwriter wedstrijd by the pool, dus ook hier life muziek. Wel gezellig hoor. Dus liggen we hier een tijdje, luisteren naar de muziek en koelen nu en dan af in het zwembad. Niet alleen wij koelen af in het zwembad, die Amerikanen doen dat ook, maar wel met hun cowboyhoed op, raar volk.

Ja...... dit is vakantie! Om toch nog even toeristisch te doen rijden we de 6 km lange route door het “ding darling park” een mooie weg door de mangrove bossen en we zien nog mooie vogels en bomen en meren. We sluiten de dag af met de zonsondergang vlak bij ons huisje met paars, rood en gele tinten. Doe morgen maar weer zo’n lazy day!